Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi kartou nejvíce platí v supermarketu

Obliba placení kartou u Čechů v poslední době rychle roste. Celých 36 procent z nich nejčastěji utrácí kartou za zboží v supermarketech. Dalších 14 procent kartou platí za benzin a 11 procent využívá karty pro placení v ostatních maloobchodních prodejnách.

Mezi Čechy je rovněž populární platba kartou za zábavu (šest procent) nebo kutilské potřeby a služby (obě po třech procentech). Naopak minimálně kartu používají například při zapůjčení auta.

„V nákupním chování českých zákazníků ve srovnání s výsledky průzkumu pro celou Evropu vidíme jeden významný rozdíl. Evropané platí kartou všude, kde se dá. Čím dál oblíbenější jsou například platby za služby nebo letenky. Tím, jak se rozšiřují možnosti bezhotovostního placení, si lidé uvědomují výhody placení kartou a neváhají s ní proto platit i u dalších obchodníků, kteří prodávají auta nebo léky,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Evropský trh je daleko více rozštěpený než český. Zatímco v supermarketech zaplatí evropský konzument 23 procent svých nákupů kartou, za zábavu celých 15 procent a například za služby 8 procent. Zajímavé je, že například u oblečení Češi svou kartou využívají více (8 procent) než v průměru Evropané (6 procent). Podobná situace je i u nákupu benzinu – Češi (14 procent), Evropané (9 procent).

„Ze statistik jasně vyplývá, že Češi si už zvykli za většinu zboží a služeb platit kartou. Tomu odpovídá i rostoucí počet terminálů. Zatímco v roce 2011 bylo nainstalováno necelých 75 tisíc Visa terminálů, do konce roku 2014 pokoříme hranici 110 tisíc terminálů. Portfolio služeb placených kartou se tak bude nadále rozšiřovat,“ informuje Marcel Gajdoš. Podle něj je důležité i prohlubování spolupráci s velkými obchodníky na Českém trhu. „To je důvod, proč jsme v letošním roce spustili společné spotřebitelské soutěže se sítí čerpacích stanic Shell nebo obchodním řetězcem Kaufland,“ dodává Gajdoš.

Celkový počet plateb kartou u obchodníků dosáhl podle údajů Sdružení pro bankovní karty v roce 2012 celkem 308 milionů plateb, v loňském roce se tento počet vyšplhal k necelým 378 milionům, a jen za první tři měsíce letošního roku se číslo zastavilo těsně pod hranicí 100 milionů.



Čtěte také

marketing Skrze Karty dobré vůle ČSOB se v minulém roce vybraly více než tři miliony korun

marketing Creditas přichází s bezplatným výběrem z každého domácího i zahraničního bankomatu

marketing mKarta Svět v podání mBank znamená nejlevnější platby v cizině

marketing Fio banka startuje s bezkontaktní technologií na bankomatech

marketing Klienti skupiny ČSOB mohou v Chorvatsku hodně ušetřit, stačí jen platit kartou

marketing Raiffeisenbank dá svým kreditním kartám novou podobu

marketing Banka Creditas připravila platební kartu z ryzího zlata

marketing Visa rozdává odměny zákazníkům Albertu, stačí platit Visa kartou v průběhu letošních zimních olympijských her