Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Cenová válka na trhu s pojištěním vozidel přetrvává

Předběžné výsledky České asociace pojišťoven (ČAP) za první čtvrtletí letošního roku potvrdily přetrvávající konkurenční boj pojišťoven o klienta v  pojištění motorových vozidel. Životní pojištění nadále roste o 16,1 % pouze díky produktům jednorázového pojištění. Celkové předepsané pojistné vzrostlo v porovnání se stejným obdobím loňského roku o 5,4 %.

Předepsané pojistné v oblasti pojištění motorových vozidel pokleslo meziročně o 8,6 %.
Na celkovém růstu předepsaného pojistného u životního pojištění (+16,1 %) se podílelo 36% nárůstem předepsané pojistné za jednorázově placené produkty.

Neživotní pojištění se dostává pod hranici stagnace (-2,6 %). O téměř 11 % meziročně propadlo předepsané pojistné pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. „Absolutní pokles cen povinného ručení je však mnohem výraznější, protože díky pozvolnému oživování ekonomiky a s tím souvisejícím vyšším prodejem vozidel i účinným aktivitám České kanceláře pojistitelů proti tzv. neplatičům povinného ručení navíc vrostl počet pojistných smluv o 2,1 % “, komentuje situaci Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP a porovnává se situací před pěti lety. „Zatímco v roce 2006 zaplatil motorista za pojištění z provozu vozidel v průměru 3 900 Kč, dnes představuje průměrné pojistné 3 370 Kč, což je 14% pokles bez zohlednění inflace“.

Tempo růstu předpisu u životního pojištění je srovnatelné se stejným obdobím v předchozím roce, a to opět zejména díky jednorázově placeným produktům, které klienti pojišťoven nadále preferují. „Charakteristickým znakem těchto produktů je minimální zastoupení krytí rizik, zatímco hlavní důraz je kladen na investiční složku, tedy na zhodnocení finančních prostředků,“ říká Tomáš Síkora, „Stále více finančních prostředků proto plyne nikoli do pojistné ochrany, ale do spoření“, a dodává: “Bohužel další ne zcela pozitivní zprávou je i všeobecný úbytek smluv životního pojištění na trhu, který se snížil meziročně o 100 tis. (-1,6%)“.

Z hlediska rozdělení tržních podílů v prvním čtvrtletí roku se stala leadrem trhu Kooperativa pojišťovna s podílem 21,5 %. Významný skok učinila také ČSOB Pojišťovna, která se zařadila hned za Českou pojišťovnu (z 6. místa na 3.). Podařilo se jí to zejména díky výrazným prodejům jednorázového životního pojištění a tím se stala v segmentu životního pojištění aktuálně vedoucí pojišťovnou.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP