Protože jde o zvyk, lidé nejčastěji platí pojištění auta, domácnosti nebo čehokoliv jiného vždy jednou ročně. Navzdory tomu, jiné poplatky, spojené s naším každodenním životem, se platí zcela běžně měsíčně. Se stejnou frekvencí pak chodí i mzda od zaměstnavatele nebo se platí zdravotní pojištění. Allianz pojišťovna proto s měsíční platbou nemá žádný problém, pojistné si lze rozdělit do dvanácti plateb po dobu celého kalendářního roku – a to vše s nulovou přirážkou.
Měsíční frekvence plateb je zajímavá nabídka
„Před sto lety musely pojišťovny kalkulovat platby ročně,“ dodává k tématu ředitel Market Managementu Allianz pojišťovny Martin Podávka. „Neměly počítače, neznaly automatizovaný platební styk, a tak vysoký počet platebních operací by za rok prostě nezvládly. V posledních letech se ale situace změnila. Finanční částky hlídají počítačové programy a není proto nejmenší důvod neumožnit měsíční platbu. Ani měsíční platba s přirážkami, oproti roční, nedává smysl. Za co by tedy měly ty přirážky být?“
Je možné argumentovat tím, že klienti s měsíční frekvencí plateb mohou být o něco rizikovějšími než ti, kteří zvolí jednu roční platbu. Pokud je však pojištění sjednáváno jen kvůli tomu, aby se připravil pojišťovací podvod, klient bude chtít zpočátku platit jen málo. Není však důvod potrestat a priori všechny klienty, kterým by vyhovovalo měsíční placení pojistného. Něčím podobným se zmíněný problém nevyřeší, pojišťovna naopak nechává platit za pojišťovací podvody i slušné klienty.
Sankce za měsíční platby s automatizovanými platbami pomalu mizí, naopak – dokonce by mělo být brzy možné dostat za něco podobného i slevu. Problém je ale jinde, inkaso nebo SIPO stojí peníze a každý měsíc se jistě nevyplatí dávat takto peníze navíc. Je však pravděpodobné, že příští generace si bude při zmínce o roční platbě za pojistné spíše soucitně ťukat na čelo.