Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Boom předváděcích akcí se vrací. Češi doplácejí na svoji neznalost

Soutěže o ceny, které neexistují, rozdávání dárků, které se však musí zaplatit, předání nesprávných informací o prodejci či znemožnění práva na odstoupení od koupě výrobku. To vše jsou nekalé obchodní praktiky, které se stále více objevují na předváděcích akcích. Ty jsou především mířeny na seniory, kteří pod nátlakem koupí předražené výrobky, které vlastně vůbec nepotřebují.

„Předváděcí akce jsou často spojeny s kulturním programem nebo zájezdem. U lidí je tak vyvolán dojem, že nemohou odejít bez zakoupení nabízeného výrobku, že jsou organizátorovi zavázáni. Velmi často jsou lidé na tyto akce lákání pod slibem výhry, která však neexistuje. Dochází tak k matení spotřebitele. A navíc prodejci na těchto předváděcích akcích neuvádějí pravdivé informace o výrobcích,“ popisuje některé z mnoha praktik podvodných prodejců Petr Jakubíček, koordinátor projektu Dolceta.eu, který se zaměřuje na spotřebitelská práva.

Boom předváděcích akcí, který zasáhl Českou republiku v 90. letech, se znova vrací. Prodejci však využívají nekalé praktiky a důvěřivost a také neznalost spotřebitelů. Pod nátlakem nebo na základě špatně uvedených informací kupují spotřebitelé nabízené výrobky bez možnosti od kupní smlouvy odstoupit. Tímto způsobem přicházejí o značný finanční obnos.

Spotřebitelé mají svá práva, ale neznají je. Pomoci má webový portál dolceta.eu
Předváděcí akci se konají mimo obvyklá prodejní místa, takže spotřebitel nemá možnost porovnat cenu s konkurencí. Z tohoto důvodu dává zákon spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy do čtrnácti dnů od uzavření smlouvy. To však neplatí v případě, když si spotřebitel výslovně návštěvu dodavatele sjedná. A právě tohoto využívají prodejci – do smlouvy vsouvají prohlášení psané drobným písmem pod čarou anebo na rubové straně, že si spotřebitel návštěvu prodávajícího výslovně sjednal.

„Každý by měl znát spotřebitelská práva, pokud nechce být ošizen. Připravili jsme proto jejich přehled, který je jednoduchý a lehce pochopitelný. Zájemci zde najdou tematické oblasti týkající se kupních smluv, označování cen, prodeje na dálku a dalších. Chceme spotřebitelům nabídnout orientaci ve složitém tržním systému a upozornit je, že mají svá práva a mohou se bránit,“ říká Petr Jakubíček a dodává adresu webového portálu: http://www.dolceta.eu/ceska-republika/Mod1/



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?