Česká spořitelna zásadně mění nejen přístup ke klientům, ale i prostředí, ve kterém působí. I nadále chce mít největší a nejdostupnější pobočkovou síť a do budoucna sází na kombinaci fyzického poradce a digitálního světa.
Díky službě Moje zdravé finance, kterou nově nabízí ve všech svých cca 550 pobočkách, už nebudou klienti do banky jen “chodit”, ale budou se s ní především radit, jak co nejlépe hospodařit s penězi. Nejmodernějším trendům v poskytování služeb bude odpovídat i vizuální tvář banky. Minulý týden na Hlavním nádraží v Praze tak Česká spořitelna vypustila jednu z prvních vlaštovek nového konceptu pobočkové sítě.
ČS představí 4 typy poboček
Ten je postaven na čtyřech typech obchodních míst, která se od sebe liší rozsahem nabízených produktů a služeb, senioritou poradců a vybavením: malá akviziční bezhotovostní pobočka, malá hotovostní pobočka s novým stylem obsluhy, medium pobočka s kompletní šíří produktů a služeb pro klienty mimo těch prémiových a velká vlajková loď, pobočka, která obslouží všechny klientské segmenty. Banka je postupně představí během příštího roku.
Obchodní místo na Hlavním nádraží v Praze je příkladem toho, jak budou fungovat malé pobočky České spořitelny. „Takovou pobočku jsme v naší historii ještě neměli. Je kompletně bezhotovostní a má otevřeno nonstop. Slouží především k akvizici nových klientů a poskytování základních produktů a služeb: účet, kontokorent, půjčku, Peníze na klik a spořicí účet. Přes videokonferenci klienty také dokážeme přesměrovat na kolegy, kteří mají na starosti nefinanční služby, a na hypotečního specialistu. Tento typ poboček budeme v budoucnu otevírat v místech s nejvyšší koncentrací lidí, jako jsou např. obchodní centra, dopravní uzly, rušné obchodní třídy měst,“ řekl Marek Blaha, ředitel pobočkové sítě České spořitelny.
Otevřený prostor pobočky je jednoduše a přehledně vybaven. Skládá se ze samoobslužné zóny, obchodní haly a uzavřené jednací místnosti pro schůzky s klienty a videokonference. Poradci v pobočce nemají své pevné místo, nesedí a nečekají, až za nimi klienti přijdou, ale sami je aktivně oslovují. Jejich oblečení bude také méně formální, než je u bankéřů zvykem. Veškerá práce s hotovostí v pobočce je samoobslužná, tedy nebudou zde klasické pokladny, ale přístroje umožňující výběr, vklad a zadání platby. Poradci jsou klientům vždy připraveni pomoci s jejich ovládáním. Další nová pobočka tohoto typu je od minulého týdne také v královehradeckém nákupním centru Aupark a na konci listopadu přibyde také jedna i v pražském Obchodním centru Zličín.