Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Čeští zákazníci platí výrazně raději při převzetí zboží, podíl platebních metod se poslední roky téměř nezměnil

Čeští zákazníci jsou velmi konzervativní, co se placení při nákupech na internetu týče – drtivá většina dává přednost placení až při odběru zboží. Statistiky týkající se plateb na internetu jsou navíc už několik let téměř stejné, změny v preferencích platebních metod jsou spíše symbolické.

Pokud český zákazník objednává na internetu, je bezmála 90% šance, že bude chtít platit při převzetí – buď při osobním odběru na pobočce nebo u řidiče dopravní společnosti. Vyplývá to alespoň z čísel internetové nákupní galerie MALL.CZ za rok 2011. Na platby předem tak zbylo pouze něco přes 10 % objednávek. Z toho zhruba polovina zákazníků využila převodu na účet, druhá polovina připadla na platby kartou online.

Zajímavá je i skutečnost, že podíly jednotlivých plateb se za poslední roky změnily jen velmi málo.
Například platba při převzetí měla v roce 2008 podíl 84 %, o rok později to bylo 85 %, v roce 2010 86 % a loni opět 85 procent. Z toho vyplývá, že i využití platby předem zůstává v průběhu let zhruba stejné. „Pokud bychom chtěli vysledovat nějakou změnu, tak mírně roste obliba plateb kartou na úkor převodů na účet, ale v celkovém objemu objednávek se jedná o malá čísla,“ komentuje statistiky Marek Liška, generální ředitel MALL.CZ.

„Z našeho pohledu jde o zajímavý vývoj, pokud to tak vůbec můžeme nazvat. Obliba internetového nakupování a s ní související důvěra v e-shopy každým rokem roste, což by mělo platbám předem jednoznačně nahrávat. Čísla však ukazují, že preference zákazníků se v tomto směru téměř nemění a současně jsou výrazně odlišné od západní Evropy. Přitom platby přes internet se dají v našem kontextu označit za v podstatě bezrizikové,“ dodává Marek Liška.



Čtěte také

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Brzká návratnost a díky chytrým sítím brzy možná i komunitní sdílení. Šest důvodů, proč se vyplatí pořídit si fotovoltaiku

marketing Dopady inflace a jak chránit úspory

marketing Cestování do zahraničí: Kdy mám nárok na náhradu škody v případě pozitivního testu?

marketing ČSOB přináší další zvýhodnění pro seniory

marketing Účet ve Fio bance si nově založíte z mobilu

marketing Wüstenrot oznamuje detaily odkladu splátek v souvislosti s koronavirovou pandemií

marketing Jak vyplnit daňové přiznání za rok 2018