Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Čím se řídit při sjednání pojištění vozidla

Většina řidičů se snaží na pojištění vozidla co nejvíc ušetřit, hlavním rozhodovacím faktorem je pro ně cena a havarijní pojistku vnímají jako nadbytečnost.Pojištění ovšem chrání před nečekanými riziky a nemělo by být vnímáno jako běžný spotřební výdaj, u kterého nás zajímá pouze to, jak moc zatíží rodinný rozpočet. Česká asociace pojišťoven přináší několik tipů, čím se při jeho sjednání řídit.

Vybírejte s rozvahou
S výběrem pojištění pro vaše vozidlo nespěchejte a pečlivě si porovnejte nabídky alespoň několika pojišťoven. Kromě ceny pojištění základních rizik se informujte na úroveň všech doplňkových služeb – rychlost vyřízení škodní události, možnosti připojištění či rozsah asistenčních služeb. Nabídka asistenčních služeb k povinnému ručení se liší a bývá omezena časovými i cenovými limity.

Co může pozitivně ovlivnit cenu pojištění?

  • Sjednejte si u jedné pojišťovny kompletní pojištění vozidla – jak havarijní pojištění, tak povinné ručení.
  • Jezděte bez nehod, využijte bonusy – všechny pojišťovny zohledňují předchozí bezeškodní průběh. Řidiči jezdící bez nehod získávají na pojištění bonus – slevu, často bourající řidiči se naopak mohou dostat do třídy malusů a na pojištění si připlatí.
  • Zabezpečte své vozidlo proti krádežím – řada pojišťoven v havarijním pojištění s pojištěním rizika krádeže zvýhodňuje motoristy, kteří si své vozidlo zabezpečí nadstandardním systémem proti krádeži.
  • Sledujte ceny a akce pojišťoven – některé pojišťovny nabízí slevu až desítek procent z ceny, pokud je pojištění sjednáno na internetu.
  • Aktualizujte smlouvu – cena pojištění se s obecnou cenou vozidla obvykle snižuje. S postupným opotřebováním vozidla je proto vhodné po jednom až dvou letech požádat pojišťovnu o výpočet aktuálního pojistného a v případě, že bude pojistné nižší, nechat si přepracovat pojistnou smlouvu. K této změně ale pojišťovny řidiče nevyzývají, majitelé vozu o ni musí požádat sami.

Proč platíte tolik, kolik platíte?
Základní cenu povinného ručení ovlivňuje kategorie vozidla, zdvihový objem válců nebo výkon motoru a zvolený limit pojistného plnění (maximální suma, která je v případě škodné události vyplacena poškozenému). U havarijního pojištění se při stanovení ceny vychází ze značky a typu vozidla, jeho kategorie, druhu a výbavy, stáří, výše zvolené spoluúčasti. Konečnou výši pojistného v obou případech ovlivní dále bezeškodný pojistný průběh, rozsah asistenčních služeb, segmentační kritéria (např. věk, bydliště vlastníka vozidla, stáří vozidla apod.) nebo způsob sjednání (při on-line sjednání poskytují pojišťovny slevu).

Chystáte se pojistit vozidlo?
1. Vezměte v potaz všechna rizika, která ohrožují vás a vaše vozidlo, žádné z potenciálních rizik nepodceňujte.
2. Při sjednávání pojištění zvažte jeho rozsah a rozsah poskytnutých služeb v závislosti na ceně.
3. Srovnávejte srovnatelné nabídky, které zahrnují stejná rizika, připojištění, spoluúčast, limity pojistného plnění, rozsah asistenčních služeb.
4. V povinném ručení si stanovte dostatečné limity pojistného plnění.
5. Při stanovování obecné ceny vozidla pro havarijní pojištění vycházejte z uznávaných ceníků vozidel, které používají i pojišťovny.
6. Seznamte se dobře s pojistnými podmínkami. Pokud vám není něco jasné, ptejte se dříve, než smlouvu podepíšete.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP