Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

V ČR se platí kreditkami za nákupy potravin a pohonných hmot

Kreditní karty jsou pro Čechy stále atraktivní. Jen klienti MONETA Money Bank jejich prostřednictvím udělali za minulý rok přes devět milionů transakcí. Největší útrata je připsána na prosinec, a to zejména za potraviny a pohonné hmoty.

Od května 2016 narůstá i počet výběrů hotovosti z bankomatů.Pokud totiž klienti využijí kreditku k transakcím převyšujícím hranici tří tisíc korun měsíčně, budou mít tyto výběry zdarma. U kreditek si klienti oblíbili i věrnostní program bene+, v němž MONETA Money Bank připsala klientům odměny za více než čtrnáct milionů korun.

Snadný a bezplatný výběr ze sítě bankomatů

V dubnu loňského roku představila tato banka novou kreditku MoneyCard Smart s možností výběrů z bankomatu bez poplatků. V období květen až prosinec 2016 klienti MONETA Money Bank vybírali z bankomatů o pětinu peněz více než za stejné období v roce 2015. V prosinci 2016 dokonce vybrali částku převyšující 107 milionů korun, zvýšené množství výběrů platí i pro zahraniční bankomaty, ale také platby kreditní kartou. Nejvíce transakcí se uskutečnilo v prosinci, kreditními kartami prošlo více než 650 milionů korun!

A za co Češi nejčastěji nakupují? Benzínky jsou druhá nejčastější položka, tvoří až jedenáct procent celkového objemu nákupů skrze kreditní karty, toto číslo mírně klesalo na konci kalendářního roku. Téměř dvě pětiny celkového objemu nákupů tvoří potraviny, toto číslo však zaznamenalo meziroční pokles o čtyři procenta. Právě za potraviny se nejvíce peněz utratilo mezi únorem a dubnem 2016.

Třetí místo obsadila elektronika, za poslední dva roky to bylo 4,6 % objemu všech karetních transakcí, největší částky tradičně před vánočními svátky. Češi běžně nakupují kreditkami v e-shopech, největší obrat takto zaznamenala Alza, kde objem nákupů kreditními kartami přesáhl dvacetimilionovou hranici za kalendářní rok. Velké tržby měl i Aliexpress.com, za rok 2016 se zde skrze karty MONETA Money Bank utratilo přes dvanáct milionů korun.



Čtěte také

marketing Skrze Karty dobré vůle ČSOB se v minulém roce vybraly více než tři miliony korun

marketing Creditas přichází s bezplatným výběrem z každého domácího i zahraničního bankomatu

marketing mKarta Svět v podání mBank znamená nejlevnější platby v cizině

marketing Fio banka startuje s bezkontaktní technologií na bankomatech

marketing Klienti skupiny ČSOB mohou v Chorvatsku hodně ušetřit, stačí jen platit kartou

marketing Raiffeisenbank dá svým kreditním kartám novou podobu

marketing Banka Creditas připravila platební kartu z ryzího zlata

marketing Visa rozdává odměny zákazníkům Albertu, stačí platit Visa kartou v průběhu letošních zimních olympijských her