Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

ČSOB vydala již milion bezkontaktních karet

ČSOB vydala svou již miliontou bezkontaktní platební kartu. Od ledna 2013, kdy byly tyto karty zavedeny, provedli klienti ČSOB a Ery 28 milionů bezkontaktních transakcí o celkovém objemu 14 miliard korun.

Nejmladšímu držiteli bezkontaktní karty je 10 let a nejaktivnější klient provedl 361 bezkontaktních transakcí za jeden měsíc. Nejméně byla bezkontaktní kartou zaplacena 1 koruna, což odpovídá ceně za rohlík, nejvyšší transakce byla zaznamenána na částku 150 tisíc korun. Průměrná výše bezkontaktní transakce činí 496 korun.

Zpočátku byl nárůst bezkontaktních transakcí velmi pozvolný, což zapříčinil především nízký počet platebních terminálů s bezkontaktní technologií a také nižší počet samotných karet, které byly v oběhu. V prvním pololetí roku 2014 je již znatelný obrovský posun, v tomto období byla uskutečněna polovina všech bezkontaktních transakcí z hlediska objemu i počtu od zavedení bezkontaktních karet v lednu 2013. „Klienti si zvykli na bezkontaktní karty a velmi rychle pochopili, že se jedná o bezpečný, jednoduchý a rychlý způsob placení. V poslední době sledujeme nárůst počtu transakcí u obchodníků, ale tempo růstu objemu není již tak výrazné. To značí jediné – klienti se naučili platit nižší částky bezkontaktně místo toho, aby používali hotovost,“ říká Peter Demjanovič, ředitel útvaru Karty ČSOB a Ery.

Tomuto vývoji napomáhají i obchodníci, kteří vybavují své prodejny bezkontaktními terminály, v současné chvíli je jich k dispozici přes 50 tisíc, což je více než polovina všech terminálů. Polovina lidí používá kartu k placení několikrát týdně a nejčastěji klienti platí bezkontaktně v potravinových řetězcích, jako jsou například Albert, LIDL nebo Coop, kde jsou bezkontaktně uskutečněny desítky procent plateb. Obchodníkům umožňují bezkontaktní terminály obsloužit více zákazníků za kratší dobu. To mohou klienti ocenit například při kupování jízdenky na vlak u Českých drah.



Čtěte také

marketing Skrze Karty dobré vůle ČSOB se v minulém roce vybraly více než tři miliony korun

marketing Creditas přichází s bezplatným výběrem z každého domácího i zahraničního bankomatu

marketing mKarta Svět v podání mBank znamená nejlevnější platby v cizině

marketing Fio banka startuje s bezkontaktní technologií na bankomatech

marketing Klienti skupiny ČSOB mohou v Chorvatsku hodně ušetřit, stačí jen platit kartou

marketing Raiffeisenbank dá svým kreditním kartám novou podobu

marketing Banka Creditas připravila platební kartu z ryzího zlata

marketing Visa rozdává odměny zákazníkům Albertu, stačí platit Visa kartou v průběhu letošních zimních olympijských her