Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Debetní karty jsou u Čechů oblíbenější

V Česku je velký rozdíl v poptávce po debetních a kreditních kartách. Debetní kartu při nakupování běžně používá téměř polovina Čechů, kreditní kartu jen dvě procenta nakupujících. Ukazuje to průzkum online banky Zuno.

Kartu z peněženky vytahujeme nejčastěji při placení za potraviny (55 %), při platbách finančním institucím (24 %) a za pohonné hmoty (7 %). Češi měsíčně zaplatí kartou průměrně 22 950 Kč. Podobné je to na Slovensku. Debetní karty pravidelně využívá až 55 % Slováků, zatímco kreditní kartu jen necelá tři procenta z nich. Platební karty vlastní už přes 80 % klientů online banky Zuno.

“I když jsou platební karty stále oblíbenější i díky bezkontaktním technologiím, které urychlují platby, rezervu vidíme ještě při platbách kreditkou. Češi a Slováci stále neobjevili výhody této karty – od možnosti využívat bezúroční období, až po pojištění,” říká Juraj Karabínoš, produktový expert online banky Zuno.

Důležitou roli v poptávce po bankovních produktech sehrává i národní mentalita. Obyvatelé střední a východní Evropy, včetně Čechů a Slováků, patří ke konzervativnějším klientům. Při placení se více spoléhají na to, co mají ve skutečnosti na účtu a méně si půjčují. Na Západě je platba kreditní kartou rozšířenější.



Čtěte také

marketing Skrze Karty dobré vůle ČSOB se v minulém roce vybraly více než tři miliony korun

marketing Creditas přichází s bezplatným výběrem z každého domácího i zahraničního bankomatu

marketing mKarta Svět v podání mBank znamená nejlevnější platby v cizině

marketing Fio banka startuje s bezkontaktní technologií na bankomatech

marketing Klienti skupiny ČSOB mohou v Chorvatsku hodně ušetřit, stačí jen platit kartou

marketing Raiffeisenbank dá svým kreditním kartám novou podobu

marketing Banka Creditas připravila platební kartu z ryzího zlata

marketing Visa rozdává odměny zákazníkům Albertu, stačí platit Visa kartou v průběhu letošních zimních olympijských her