Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Dík kampani více než 8 000 domácností změnilo svého dodavetele energie

Kampaň „Chci výhodnější energie“ spustila nezávislá spotřebitelská organizace dTest, která si klade za cíl získat nízké ceny a lepší podmínky od dodavatelů elektřiny a plynu pro zapojené účastníky. Registrace je nezávazná a po týdnu od spuštění se do hromadné změny dodavatelů energií přihlásilo přes 8 000 domácností.

Smyslem kampaně je spojit síly, a získat tak silnější vyjednávací pozici vůči dodavatelům energií, tedy i nižší ceny a lepší smluvní podmínky pro zapojené spotřebitele. Organizátoři předpokládají desítky tisíc zaregistrovaných domácností.

„Hromadná změna dodavatele je založena na jednoduchém principu: čím více lidí se zapojí, tím silnější vyjednávací pozici společně mají, a tím lepší podmínky dodávek elektřiny a plynu mohou získat. Jsme rádi, že kampaň vzbudila zájem spotřebitelů, lidé chtějí změnu,“ uvádí Martin Černý, ředitel spotřebitelské organizace dTest.

Podmínky aukce ohlídá dTest
Registrace je zcela nezávazná a bezplatná. Po ukončení této fáze proběhne v únoru 2016 online aukce, v níž bude vybrán dodavatel energií, který předloží nejlepší nabídku. Po aukci každý zaregistrovaný spotřebitel obdrží osobní nabídku s výpočtem možné úspory při změně dodavatele. Bude jen na něm, zda se ji rozhodne přijmout, nebo ne.

Zkušenosti z evropských zemí ukazují, že hromadné změny dodavatelů energií mají potenciál iniciovat změny na celém trhu. „Byli jsme svědky toho, že i ti dodavatelé, kteří se do aukce nezapojili, nakonec snížili ceny,“ podotýká Örjan Brinkman, prezident Evropské spotřebitelské organizace (BEUC), která hromadné změny dodavatelů energií dlouhodobě podporuje.

energie

Domácnosti v České republice často platí za elektřinu a plyn více, než je nutné. Trh není transparentní a spotřebitelé mají obtíže se zorientovat v nabídce a vyhodnotit, který produkt je pro ně nejvýhodnější. Tyto bariéry mnoho spotřebitelů odrazují od změny dodavatele, a tak zůstávají u toho stávajícího, ačkoli pro ně podmínky nejsou výhodné. Proto se dTest rozhodl uspořádat hromadnou změnu dodavatelů energií. Je to vůbec poprvé, co podobnou akci v Česku pořádá spotřebitelská organizace.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?