Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Do lázní „na pojišťovnu“ se jezdí rok od roku méně, roste význam samoplátců

Zatímco před deseti lety tvořili mezi návštěvníky lázní více než polovinu ti, kteří měli pobyt hrazen zdravotními pojišťovnami, v minulém roce jich byla již jen necelá třetina (32 procent). Stabilní zájem o české lázně mají zahraniční hosté samoplátci – jak v roce 2002, tak v roce 2011 byl jejich podíl shodně 37 procent. Výrazně se však zvýšil podíl českých hostů samoplátců – z necelých 13 procent v roce 2002 na loňských 31 procent. Celkově využilo v roce 2011 služby českého lázeňství na 360 tisíc hostů, což je ve srovnání s rokem 2010 o 16 tisíc méně. Oproti situaci před deseti lety jde však o více než čtvrtinový nárůst. Údaje vyplývají z projektu TLT benchmark společnosti KPMG Česká republika.

„Pokud půjdou lázeňská zařízení dál cestou rozšiřování nabídky o wellness a relaxační pobyty, pak právě služby pro hosty samoplátce představují velký potenciál k dalšímu růstu,“ říká Ondřej Špaček, Associate Manager, služby pro cestovní ruch a volnočasové aktivity, KPMG Česká republika. Zároveň upozorňuje na fakt, že již od roku 2010, kdy se začal projevovat pokles příjmů od pojišťoven, se musela některá lázeňská zařízení více zaměřit na zahraniční hosty a na nabídku lákavých balíčků pro samoplátce.

Vývoj návštěvnosti lázeňských resortů v ČR
Od roku 2010 kontinuálně klesá počet hostů léčených v lázních na náklady zdravotních pojišťoven, které pod tlakem ekonomické recese výdaje na tuto oblast výrazně omezují. Ještě v roce 2007 dosahovaly tyto návštěvy zhruba 35 procent, v loňském roce to bylo 32 procent. Celkově se výdaje českých zdravotních pojišťoven na lázeňskou péči v meziročním srovnání snížily o téměř pět procent na tři miliardy korun. Naopak hosté samoplátci se v uplynulém roce podíleli na návštěvnosti 31 procenty, což je téměř o pět procentních bodů více než před pěti lety, a dokonce o 18 procentních bodů více než před deseti lety.

„V dalších letech se dá očekávat, že hledání úspor a snižování dotací na pacienty jezdící do českých lázní bude nabírat na intenzitě,“ odhaduje Ondřej Špaček. Zároveň se přiklání k názoru, že příznivé roky 2008 až 2010, kdy do českých lázní zavítaly rekordní počty návštěvníků, se v nejbližších letech nebudou opakovat.

Snížil se i počet ošetřovacích dnů, který oproti roku 2010 klesl o 5,5 procenta a dosáhl svého desetiletého minima. Mírný propad zaznamenal také počet léčebných dnů, který měl od roku 2008 až doposud vzestupnou tendenci.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP