Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Dvě třetiny malých a středních firem neplánují svou budoucnost. Přesto investují.

Více jak dvě třetiny českých podnikatelů nemají dlouhodobý finanční plán pro svou firmu, a dokonce čtvrtina při svém plánování vidí pouze na horizont nejbližších tří měsíců. Řada malých a středních firem v době pokračující hospodářské recese úplně zapomíná na řízení cash-flow a odhaluje tak jednu ze svých velkých slabin. Tato zjištění vyplynula z výsledků celostátního výzkumu o finančním plánování a potřebách malých a středních firem, který si nechala exkluzivně zpracovat asociace malých a středních podniků a živnostníků Čr a UniCredit Bank.

„Malé a střední podniky při plánování a řízení zapomínají na svou likviditu a peněžní toky. V praxi se přitom ukazuje, že jde o velmi riskantní kombinaci manažerského opomenutí, které v mnoha případech bývá fatální pro samotnou existenci takto řízených firem. Určitě není náhodou, že modely, které používají banky pro vyhodnocování při úvěrování firem, jsou velmi citlivé právě na jejich likviditní pozici a schopnost generovat hotové peníze. Co naopak považuji za velmi pozitivní jev je jistá profesionalizace malých a středních firem, které mají již ve zhruba 60 % případů svého finančního ředitele.“ zdůrazňuje Marek Plas, ředitel segmentu SME UniCredit Bank.

Jaký má vaše společnost finanční plán?

Šetření ukázalo, že 71 % firem má pouze krátkodobý roční plán, 45 % plán kvartální a 4 % nemá žádný finanční plán. Výhled do budoucnosti na více než jeden rok tak mají pouze tři z deseti (30 %) českých malých a středních firem. Pětina (20 %) firem plánuje v brzké budoucnosti čerpat nový provozní úvěr. V současné době přitom provozní úvěr čerpá 43 % podniků.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?