Rubriky

USD Vlajka meny USD 22.762 změna
GBP Vlajka meny GBP 29.609 změna
EUR Vlajka meny EUR 25.145 změna
Kurzy pro vás

Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Jací jsme pojistitelé ?

Na každého Čecha připadají v průměru 2,5 pojistky. Pojišťovny tak vyberou každoročně na daném pojistném od každého zhruba 11 tisíc korun a 8 tisíc korun mu vyplatí na pojistném plnění. Nejvíc peněz vynakládáme na životní pojištění.Čeští pojistitelé však věnují nedostatečnou péči aktualizaci smluv, jak upozorňují odborníci. Jen polovina pojistitelů si je vědoma toho, že po čase musí smlouva projít úpravou, aby v případě škodné události zaručila odpovídající kompenzaci. U majetkových pojistek dochází mnohdy k podpojištění, kdy je pojištění nastaveno na nižší částku, než je skutečná hodnota majetku. To se týká zejména nemovitostí. U pojištění vozidel naopak dochází k přepojištění, neboli přecenění hodnoty automobilu. Jeho cena totiž každým rokem výrazně klesá, proto odborníci doporučují pojistku jednou ročně aktualizovat.

S pojištěním automobilů je u nás spojen ještě jeden trend. Nechce se nám pořizovat si k povinnému ručení vozidla i havarijní pojištění a v případě povinného ručení však nemůžeme počítat s náhradou škody, pokud dojde k poškození vozidla naší vlastní vinou, postihne nás živelná pohroma nebo se staneme obětí krádeže. „Havarijní pojištění, jehož sjednání je dobrovolné, u nás využívá jen každý pátý řidič,” říká Michal Hardyn ze srovnávače finančních produktů TopSrovnani.cz.

Pojistné smlouvy jsou dále Češi stále zvyklí uzavírat zejména přímo na pobočkách pojišťoven nebo prostřednictvím finančních poradců. Podíl smluv uzavřených po internetu roste, ale oproti nejvyspělejším zemím stále zaostává. „Přes internet se pojišťujeme zejména v případě povinného ručení a cestovního pojištění, kde je takto uzavřena téměř každá třetí pojistka,” poukazuje Michal Hardyn ze srovnávače TopSrovnani.cz. Mnohem větší popularitě se podle něj online pojištění těší například v Anglii, kde internetové portály běžně nabízejí i možnost sjednat si pojištění domácnosti, domácích miláčků nebo životní pojištění.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP