Jeden z největších českých slevových serverů, Pepa.cz, se podíval na to, jaké budou Vánoce 2014 na slevových portálech. A co z dostupných dat vychází? Například to, že se meziročně zvýší průměrná útrata na slevových serverech o 18 % z 1 442 Kč na 1 700 Kč nebo že téměř 2/3 nakupujících jsou ženy.
Slevový server Pepa.cz odhaduje, že vánoční dárky u něj letos nakoupí 50 000 zákazníků. Předvánoční období je již tradičně obchodně nejsilnější částí roku a v rozmezí říjen – prosinec tvoří tržby slevového serveru až 36 % celkových ročních prodejů. To potvrzuje i Marketing manager Pepa.cz, Jana Bačová a říká: „Počet nakupujících meziročně mírně vzroste. Slevové servery se ale stále více stávají místem, kam se lidé pro vánoční dárky rok co rok vracejí a proto klademe veklý důraz na práci se stávajícími zákazníky.“
Průměrná útrata za vánoční dárky bude na slevových serverech 1 700 Kč. Po loňské stagnaci, kdy se průměrná útrata zvýšila jen nepatrně, tak stoupne o necelých 18 %.
Kdo nejčastěji nakupuje vánoční dárky na slevových serverech? Obecně by se dalo říct, že jsou to ženy ve věku 25-34 let. Ženy obecně tvoří celých 64 % nakupujících, muži pak zbylých 36 %. Podle věkového rozdělení nejčastěji nakupují mladí lidé ve věku 25-34 let (26 %) následováni navazující věkovou skupinou 35-44 let (21 %) a 45-54 let (15 %).
„Těší nás, že naše zákazníky nalezneme v průřezu všech věkových skupin. Je to pro nás dobré znamení toho, že nabídka slev na Pepa.cz je pestrá a může si z ní vybrat opravdu téměř každý,“ komentuje složení zákazníků Jana Bačová.
Na Vánoce budou lidé již tradičně nejvíce nakupovat zboží (45 %), těsně následované cestováním (38 %) a dále pak služby a zážitky (10 %) nebo jídlo (7 %).
Když se Pepa.cz zeptal svých zákazníků, co by si nejvíce přáli najít pod stromečkem, zjistil, že ženy si nejčastěji přejí kosmetiku, oblečení a knihy. Muži si pak nejvíce přejí peníze, elektroniku a také knihy.
„Češi rok od roku dávají čím dál tím raději jako vánoční dárky obálky s vouchery. Jednou z jejich zásadních výhod je mimo jiné to, že takový dárek je možné koupit klidně na Štědrý den odpoledne,“ doplňuje Jana Bačová.
Na slevových serverech budou lidé nakupovat vánoční dárky nejčastěji pro svého partnera (33 %), pro rodiče (31 %) nebo pro své děti (25 %).