Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Klienti České spořitelny využívají více bankomaty pro bezhotovostní operace

Lidé začali bankomaty využívat více pro bezhotovostní operace, meziročně využívání těchto služeb roste. Kromě dotazu na zůstatek na účtu se stále větší oblibě těší zadávání platby přes bankomat nebo transakční terminál, tzv. platbomat.

Lidé vybírají méně často hotovost z bankomatů než v předchozích letech: zatímco v roce 2013 uskutečnili necelých 93 mil výběrů, v roce 2014 už jen něco přes 91 mil. Naopak platí více platebními kartami, velkou roli v tom hraje nástup bezkontaktní technologie – placení s nimi je jednoduché a pohodlné, a tak s nimi lidé platí i menší částky. V květnu loňského roku zaplatili klienti bezkontaktními kartami přibližně 4,5 milionkrát za měsíc a koupili si zboží a služby za cca 2 mld. Kč. V květnu letošního roku stoupl počet transakcí na 10 milionů a objem na 5,5 mld. Kč, což je více než dvojnásobný nárůst.

Česká spořitelna má nejširší bankomatovou síť ze všech českých bank, aktuálně čítá více jak 1 442 bankomatů, na 53 z nich lze peníze i vkládat, 162 platbomatů a 20 strojů, kam lze peníze pouze vkládat. Česká spořitelna stále rozšiřuje počet bankomatů uzpůsobených pro obsluhu nevidomými klienty, aby je mohli obsluhovat pomocí zvukové navigace v připojených sluchátkách. Nyní jich je ve spořitelní síti už 641. Bankomaty ČS mají i řadu dalších funkcí, například volbu nominální hodnoty bankovek, změnu PIN kódu, vklad hotovosti, zjištění aktuálního zůstatku na účtu, zadání jednorázového i trvalého příkazu k úhradě, dobití kreditu mobilního telefonu všech operátorů, aktivace karty, zjištění limitů k platební kartě, informace o blížícím se konci platnosti platební karty, zjištění počtu bodů ve věrnostním programu iBod či osobní nastavení nebo nabídku přednastavených jednorázových příkazů pro některé typy příjemců jako je pojištění, telekomunikace nebo platby za energie.

Díky bankomatům klienti nemusí do pobočky, ani když si chtějí sjednat nebo navýšit kontokorent, úvěr, cestovní pojištění nebo si navýšit limit u kreditní karty. Od roku 2010, kdy Česká spořitelna začala úvěrové produkty přes bankomaty postupně nabízet, si jich klienti sjednali téměř 200 tisíc v celkovém objemu více než 2,6 mld. Kč a Česká spořitelna je tak v prodejích přes bankomaty jedničkou na trhu.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing CREDITAS od dubna nabízí půlroční termínovaný vklad se sazbou 3,6 % p. a.

marketing Klienti ČSOB od nynějška smí prohlížet ve Smartbankingu i účet v jiné české bance

marketing Fio banka se chystá na poplatky – někdy je přímo ruší, jindy zlevňuje

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí