Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Lidé nejvíce žádají o půjčky v červnu a listopadu – chtějí jimi financovat věci trvalejší hodnoty

Z dat Era půjček shromažďovaných od roku 2007 plyne, že lidé stále nejvíce žádají o úvěrové produkty na jaře, dále před letními prázdninami a v předvánočním čase. Podle ročního období se ale mění jejich účelovost. Klienti půjčkami financují častěji než dříve věci trvalejší hodnoty, tedy potřeby spojené s pořízením nebo zvyšováním standardu jejich bydlení, ale také věci důležité pro chod domácností nebo rekreačních objektů.

„Sluníčko v mnohých z nás vyvolává touhu po něčem novém – jedni potřebují výkonného pomocníka na zahradu, v dalších se probouzí domácí kutil. Ne vždy jsou po ruce našetřené peníze, proto se klienti začnou zajímat o vhodný úvěrový produkt. U Era půjček klient platí jen výši splátky a není zatížen žádnými poplatky za poskytnutí nebo správu úvěru. Navíc jsou Era půjčky až do konce května ještě výhodnější, neboť se k nim váže zajímavá finanční prémie – každý, kdo si u nás o půjčku zažádá do 31. května, může následně získat bonus ve výši 500 korun,“ říká Aleš Pospíšil, výkonný ředitel Řízení segmentů Poštovní spořitelny.

Z dat je také patrné, že další nástup poptávky o úvěry přichází tradičně před Vánocemi. „Nutno zdůraznit, že dlouhodobě nabádáme veřejnost, aby se zadlužovala s rozumem. Není nutné brát si půjčky na zbytečnosti, ale naopak na důležité věci, které jsou pro chod domácnosti podstatné. Pokud se vám rozbije pračka nebo automobil a vy nemáte dostatečnou rezervu, je logické, že hledáte prostředky jinde. Ale pokud si chcete půjčovat na nedůležité drobnosti, je rozumnější zvážit, zda není lepší si je pro jednou odepřít a soustředit se spíš na způsob, jak si peníze našetřit. K naší radosti si lidé toto čím dál víc uvědomují,“ dodává Aleš Pospíšil.

Slova potvrzují i statistické údaje Era půjček. Ačkoliv trend zájmu zůstává dlouhodobě shodný, odlišné jsou důvody, proč si lidé půjčují. Veřejnost žádá o úvěry, které mají pokrýt věci trvalejší hodnoty, především se jedná o potřebné vybavení domácnosti nebo zlepšení kvality bydlení. Klienti se tak odklánějí od půjček za účelem pořízení například nového modelu spotřebiče nebo mobilního telefonu.



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky