
Zonky loni do Česka přinesl půjčky od lidí. S nimi nejnižší úroky na trhu a důvěru i pro klienty, kteří nesedí do bankovních tabulek. Díky tomu překonal objem poskytnutých půjček během 10 měsíců 100 milionů Kč. Pomohla i úspěšná TV kampaň, která v ČR poprvé osvětlila systém v cizině populárních P2P půjček i širší veřejnosti.
„Nejde o to, něco oslavovat. Já navíc spíš než sto milionů vidím stovky příběhů. Lidí, kteří něco umí a potřebovali založit, aby to realizovali. A banky je z různých důvodů odmítly. Nebo jim nabídly přehnaný úrok. My jsme jim dali šanci na půjčku od investorů, které zajímá i proč si peníze půjčujete. Nejen zisk. A dalším stovkám jsme umožnili ušetřit při refinancování starých půjček s nesmyslnými úroky. To je náš hlavní úspěch. Objem peněz je vlastně jenom odraz toho, jak se nám daří to podstatné,“ říká Lucie Tvarůžková, ředitelka Zonky.