Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Loni banky poskytly hypotéky za 119 mld. Kč, jde o druhý nejsilnější rok v historii

Český hypoteční trh dosáhl v roce 2011 celkového ročního objemu přes 119 miliard korun. Trh tak meziročně narostl o 40,5 % a rok 2011 se pro hypotéky v České republice stal druhým nejsilnějším rokem vůbec, hned po roce 2007. V loňském roce bylo uzavřeno celkem 71 088 hypotečních úvěrů, průměrná výše hypotečního úvěru dosáhla 1,67 milionu korun. Celá třetina z celkového objemu úvěrů připadla na Prahu, nejmenšího objemu naopak dosáhl Kraj Vysočina s podílem 2,78 %. Hypoteční banka, specialista na hypoteční úvěry, si s více jak 19 tisíci hypotečními úvěry v celkovém objemu přes 33 miliard korun udržela na trhu pozici jedničky. Její tržní podíl dosáhl 27,8 %. Vyplývá to z dat Ministerstva pro místní rozvoj České republiky (MMR).

„Loňský výsledek hypotečního trhu, který v objemu nově poskytnutých hypotečních úvěrů narostl o 40 procent, považujeme za velký úspěch. Také pro Hypoteční banku to byl jeden z jejích nejúspěšnějších roků – tržním podílem téměř 30 procent jsme potvrdili pozici jedničky v nově poskytovaných hypotečních úvěrech. Jsme spokojeni i se strukturou naší produkce. Naprostá většina našich obchodů patřila produktům s garancí jistoty splátky na delší období díky delším fixacím úrokové sazby, což má samozřejmě příznivý dopad i do kvality našeho portfolia. K nejoblíbenějším patřily hypotéky do 85% LTV s pětiletou fixní sazbou, což je trend, který by měl v současném období nízkých úrokových sazeb i nadále pokračovat.“ říká k vývoji hypotečního trhu Jan Sadil, předseda představenstva a generální ředitel Hypoteční banky.

Na produkci hypotečních úvěrů v loňském roce mělo vliv několik důležitých faktorů. Kromě celkového oživení ekonomiky a snížení úrovně nezaměstnanosti povzbudilo poptávku klientů také očekávané zvýšení sazby DPH z 10 na 14 procent od 1. ledna 2012, výhodné úrokové sazby i stabilní ceny nemovitostí. Právě tyto faktory pravděpodobně významně ovlivnily produkci na konci loňského roku, která se také velmi přiblížila historickým maximálním hodnotám.

Pro rok 2012 předpokládá Hypoteční banka návrat celkového objemu uzavřených hypoték k hranici 100 miliard. Tato úroveň odpovídá současnému odhadu dlouhodobých možností českého hypotečního trhu. „Pro letošní rok očekáváme, že se zastaví trend poklesu úrokových sazeb a ty naopak mírně porostou. Dokládá to i hlavní indikátor vývoje těchto sazeb – vývoj na finančních trzích, kde úrokové sazby u dlouhodobých finančních produktů začínají pomalu ale jistě růst. Navíc už je v České republice zřetelný i trend sbližování úrovně variabilních úrokových sazeb a sazeb u tří- a pětiletých fixací. I proto zájemcům o hypotéky dlouhodobě doporučujeme volit raději sazbu fixní,“ uvedl Martin Vašek, člen představenstva a náměstek ředitele ve věcech finančních Hypoteční banky.

Rok 2011 znamenal pro Hypoteční banku také překročení důležitého milníku 150 miliard korun v celkové bilanci hypotečních úvěrů pro občany. K loňskému úspěchu Hypoteční banky přitom přispěla jak síť regionálních poboček, obchodních partnerů a nezávislých poradců, tak pokračující inovace. Banka loni představila HB index sledující vývoj cen nemovitostí v České republice, přišla také se speciálními hypotékami pro studenty či hypotečními úvěry pro manažery. V září 2011 navíc dál posunula standard moderní banky, když pro klienty otevřela Virtuální pobočku, nový prostředek komunikace s bankou po internetu.



Čtěte také

marketing Živelní katastrofa a nemovitost. Jak postupovat, když povodeň zasáhne nemovitost a co dělat v situaci, kdy nelze splácet hypotéku?

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Air Bank nově poskytuje hypotéky i klientům s příjmem ze zahraničí

marketing Hypotéka na rozestavěnou nemovitost – jak ji získat?

marketing Jak získat hypotéku ve zkušební nebo výpovědní době?

marketing Hypotéky zlevňují čtvrtý měsíc v řadě, zázraky ale nečekejte

marketing Banky podporují zelené bydlení. Jaká jsou specifika udržitelných hypoték?

marketing Hypotéka a pracovní smlouva na dobu určitou? Podmínky se u bank různí