Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Město vs. vesnice: Rozdíly ve využívání bankovních služeb téměř neexistují

Postoj k finančním službám a jejich dostupnosti se s velikostí bydliště nikterak neliší. Obyvatelé měst i vesnic shodně hledají nejpohodlnější a cenově nejvýhodnější možnost obsluhy financí. Svou bankovní pobočku například pravidelně využívá 85 % klientů z obou skupin. Vyplývá to z průzkumu Poštovní spořitelny.

„Ve společnosti stále panuje názor, že z hlediska dostupnosti služeb vesnice zaostávají za městy.
To však ve většině případů už dávno není pravda. Například s  otevírací dobou poboček je spokojeno 89 % obyvatel měst a také 84 % lidí z menších obcí,“ popisuje Milan Jursík, manažer marketingu Poštovní spořitelny. Návštěvy klientů na pobočce jsou prakticky totožné ve městech i na vesnicích, nejčastěji jsou ve frekvenci 1krát měsíčně, řeší se hlavně záležitosti přesahující rámec několika tisíc korun.

„Na druhou stranu z průzkumu vyplynulo, že obyvatelé měst mají pobočku vlastní banky v 67 % případů do vzdálenosti 2 km oproti pouhým 30 % obyvatel vesnic. V Poštovní spořitelně si však zakládáme na dostupnosti služeb, služby Era jsou z kteréhokoliv sídelního celku vzdáleny maximálně 2 km,“ doplňuje Milan Jursík.

Nejčastěji lidé ve městě i na vesnici vlastní jednu platební kartu. Bankomaty využívají obě skupiny stejně často, v průměru 2 – 3krát měsíčně. Nespokojenost s hustotou sítě bankomatů je samozřejmě výraznější u obyvatel vesnice. „Na vesnici je však k dispozici alternativní možnost výběru peněz z účtu, tedy CashBack,“ upozorňuje Milan Jursík.

Poštovní spořitelna poskytuje své služby v nejširší obchodní síti. Zákazníci tak mohou využít již 62 Finančních center nebo více než 3300 poboček České pošty, z nichž mnohé jsou dostupné i o víkendu. Zákazníci mají k dispozici také 2800 finančních poradců ČMSS nebo více než 800 bankomatů.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing CREDITAS od dubna nabízí půlroční termínovaný vklad se sazbou 3,6 % p. a.

marketing Klienti ČSOB od nynějška smí prohlížet ve Smartbankingu i účet v jiné české bance

marketing Fio banka se chystá na poplatky – někdy je přímo ruší, jindy zlevňuje

marketing Raiffeisenbank nabízí účet s úrokem 3%

marketing Revolut obdržel evropskou bankovní licenci, má ambice stát se výhradní aplikací v ohledu spravování osobních financí