Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Miléniálové si na nedostatek peněz nestěžují, dvě třetiny z nich mají vše, po čem touží

Školní léta jsou pro mnohé nejkrásnějším obdobím života, se vzpomínkami se pojí často i ekonomické obtíže. Dnešní miléniálové (mládež ve věku 15 až 25 let) ale již nic podobného neznají. Se svou finanční situaci je nespokojeno jen jedenáct procent respondentů, 60 procent mladých pak míní, že má všechno, co si přeje. Údaje pochází z průzkumu agentur PR.Konektor a NMS Market Research.

Kapesné je poměrně vysoké, mladí jsou s ním obvykle velmi spokojeni

Ke skvělým zážitkům ze střední a vysoké školy patří i kapesné. Rodiče jej dávají 73 procentům miléniálů do dvaceti let věku, starší (21 až 25 roků) jej dostanou „jen“ ve 35 % případů. Mládež je v každém případě spokojena, 71 % dotázaných uvedlo, že kapesné jim bohatě stačí a mnohdy dostanou i více než očekávají.

Mladí hodlají nejčastěji nastoupit do stálého zaměstnání s koncem studií, uvedlo to 73 procent z nich. Navzdory moderním trendům pak nechce měnit práci příliš často hned 84 procent mladých lidí. Jinou pracovní pozici by zvážili jen kvůli lepším mzdovým podmínkám (45 %) nebo novým zkušenostem (26 % respondentů). Práce by měla v první řadě bavit, podnikat chce zhruba třetina miléniálů a zbytek dává přednost klasickému pracovnímu poměru.

Nadpoloviční většina dotázaných ráda nakupuje ve společnosti přátel, těmi jsou také při nákupech nejčastěji ovlivněni (81 %), velkou roli hrají i odborné recenze (78 %) a rodiče (70 %). Nízký vliv údajně mají reklamy v tisku (24 %) nebo billboardy (22 %). Značkové oblečení není klíčové pro dvě třetiny dotázaných, podle nich je lepší, když vlastní styl.

Vysokoškolští uchazeči mají rovněž velmi podobné názory

Podobný průzkum uspořádala i společnost Scio, v rámci Národních srovnávacích zkoušek se zúčastnilo dotazníku více než dvanáct tisíc respondentů. Jen třetina z nich se spoléhá na finance od rodičů, 78 % by nejraději nastoupilo do práce co nejdříve. Čtyři z pěti pak mají pravidelný přivýdělek, 83 % dotázaných je se svou ekonomickou situací spokojeno.

Ještě více, a sice 87 procent uchazečů o VŠ studium, nechce příliš často měnit zaměstnání. Podnikat by chtělo 46 % respondentů, sedmnáct procent má veškeré finanční prostředky k dispozici z vlastního příjmu. Při nákupech hrají hlavní úlohu rodiče a kamarádi, podle nich se rozhoduje více než osmdesát procent oslovených. 15 procent VŠ uchazečů pak podle jejich slov ovlivňuje reklama, o dvě procenta méně pak naláká názor slavných osobností.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?