Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Množství provedených online plateb odráží důvěru zákazníků v e-shop

Důvěra v bezpečnost platby je nejdůležitějším atributem rozhodujícím o způsobu platby, kterou si zákazník zvolí při placení v e-shopu. Druhou nejdůležitější proměnnou, podle které se zákazník rozhodne pro způsob platby, je rychlost. Až 63 % zákazníků zvolí raději jednodušší a rychlejší cestu a zaplatí dopředu online, pokud věří, že zboží bude skutečně doručeno. Má-li zákazník obavy, volí raději dobírku nebo osobní odběr na pobočce. Vyplývá to z dat výzkumu agentury Focus realizovaného pro poskytovatele platebních řešení PayU.

Až dvě třetiny zákazníků by podle výzkumu platily prostřednictvím online plateb častěji, pokud by měly důvěru v serióznost internetového obchodníka. Obavy nakupujících se tedy netýkají samotného způsobu platby, ale souvisí především s důvěrou v e-shop. „Málokdo ví, že e-shopy umožňující online platby prostřednictvím platební brány prověřuje poskytovatel plateb. Před samotnou implementací platebního systému si důkladně kontrolujeme prodejce, vlastní e-shop, jeho obchodní a reklamační podmínky, zkušenosti zákazníků a řadu dalších náležitostí. Poskytnutím možnosti rychlých online plateb tak svým způsobem dáváme e-shopu  punc kvality a důvěryhodnosti. Zpronevěřit data při platbě přes platební bránu je navíc téměř nemožné,“ říká ředitel společnosti PayU ČR Gabriel Kalapoš.

Další obavy respondentů vyplývají ze samotné platby. Mají strach, že jim z účtu bude stržena vyšší částka nebo se po platbě bude strhávat nepatrná suma peněz. Gabriel Kalapoš z PayU tyto obavy považuje za zbytečné: „Placení kartou na internetu je mnohem bezpečnější než v kamenném obchodě, protože data z karty se vůbec nedostávají ke třetím stranám, tedy ani k obchodníkovi. Navíc lze neoprávněně strženou platbu nebo reklamaci za zboží či službu vyřídit přímo s bankou, v rámci tzv. chargebacku, tedy vrácení platby. Banka následně vyřeší reklamaci klienta přímo s e-shopem. U platby prostřednictvím rychlého online převodu je nakupující přímo přesměrován do svého internetového bankovnictví, kde se standardně přihlásí a najde již automaticky předvyplněný příkaz k úhradě. Neexistuje prakticky možnost, aby s údaji manipuloval někdo jiný než samotný nakupující. Předem vyplněné údaje navíc eliminují riziko, že je nakupující zadá nesprávně a platba odejde jinam.“

Rychlé online platby (tedy především platby kartou a tzv. rychlé online převody) zná podle průzkumu, který se provádí na uživatelích obchodního portálu Aukro od začátku roku 2010, stále více lidí a jejich obliba roste. Znalost placení kartou na internetu vzrostla během loňského roku ze 78 % na 91 %. Její pravidelné užívání pak v lednu 2012 potvrdilo 25 % respondentů.  U rychlých online převodů byl nárůst znalosti ještě markantnější. Nejvíce se za rok zvýšila obeznámenost s platbami prostřednictvím PayU, a to téměř dvojnásobně (zná 31 %). Nejznámějšími rychlými online převody byly pak v lednu 2012 platební tlačítka České spořitelny (49 %) a Komerční banky (44 %).



Čtěte také

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Brzká návratnost a díky chytrým sítím brzy možná i komunitní sdílení. Šest důvodů, proč se vyplatí pořídit si fotovoltaiku

marketing Dopady inflace a jak chránit úspory

marketing Cestování do zahraničí: Kdy mám nárok na náhradu škody v případě pozitivního testu?

marketing ČSOB přináší další zvýhodnění pro seniory

marketing Účet ve Fio bance si nově založíte z mobilu

marketing Wüstenrot oznamuje detaily odkladu splátek v souvislosti s koronavirovou pandemií

marketing Jak vyplnit daňové přiznání za rok 2018