Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Nejčastějším finančním předsevzetím Čechů je snižování dluhu

Z třetího mezinárodního průzkumu ING vyplynulo, že cíle 8 z 10 Evropanů, kteří si dali nějaké novoroční předsevzetí, se budou týkat financí. Mezi nejčastější patří snaha více šetřit, snižovat dluhy a lépe kontrolovat své výdaje. Češi mají stejné cíle, ale finanční předsevzetí si vytyčuje jen asi 60 % z nich, což je v Evropě nejméně.

„Dávat si novoroční předsevzetí je tradice a je naprosto přirozené, že se nemalá část z nich dotýká financí,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank. „Pokud máte s dodržováním těch svých problémy, zkuste je rozdělit na menší části a plnit je postupně nebo požádejte o pomoc svou rodinu a blízké a stanovte si za jejich dodržení nějakou odměnu,“ dodává Vaníček.

ing_2014_1

Graf č. 1 – Novoroční předsevzetí spojené s finanční situací

Z Evropanů, kteří si dávají novoroční předsevzetí, jich téměř 80 % klade důraz na finanční stránku. Cíle, které se týkají peněz, jsou nejčastější ve Francii, Španělsku nebo Turecku, kde chce o zlepšení své finanční situace usilovat devět z deseti obyvatel. Naopak pro předsevzetím holdující Čechy nejsou ta z finanční sféry tak důležitá – dává si je jen 62 % z nich.

Zatímco 38 % Evropanů si dává za cíl více spořit, nejčastější předsevzetí Čechů je snížit své dluhy (32 %).

ing_2014_2

Graf č. 2 – Jaká finanční předsevzetí si Češi dávají nejčastěji?

Mezinárodní průzkum ING je studií na téma spoření a výdajů, kterou v prosinci 2013 realizovala společnost Ipsos ve 13 evropských zemích na reprezentativním vzorku 12 637 lidí.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing Spoření na penzi v novém kabátě

marketing VÚB, jedna z největších bank na Slovensku, přichází do Česka se spořením bez limitů. Nabídne aktuálně jeden z nejvyšších úroků na trhu 6,15 % p.a. a úročení vkladů na denní bázi

marketing Hello bank! má nejlepší spořicí účet roku 2O2O

marketing ČSOB a Poštovní spořitelna zvýhodňují termínované vklady, úroky činí až 1,4 %

marketing Chytřejší spoření od ING je zpět, vrací se i dvouprocentní roční sazba

marketing ČSOB přinese atraktivnější úroky na spořicích účtech

marketing Spořicí účet Creditas bude mít nově úročení dvě procenta ročně