
Financování vozu operativním leasingem nebývá v ČR první možností, která zákazníka napadne při nákupu nového vozu. Z výzkumného projektu agentury Ipsos, realizovaného koncem roku 2015, vyplynulo, že pouze 30 % prodejců nabídlo spontánně operativní leasing. Přitom operativní leasing naopak může být vhodnou možností pro mnoho lidí.
Ze zákazníků, kterým byl operativní leasing nabídnut, by si ho pořídily ale už 2/3 z nich.
„Zájem o produkt se může zvýšit v případě aktivnějšího přístupu prodejců, počínaje zjištěním životní situace zákazníka, pozitivní prezentací produktu, a taktéž větší míry znalostí o operativním leasingu,“ komentuje výsledky Jakub Hankovský, Account Director IPSOS CEM.
Jako základní nedostatek pro úspěšné nabízení operativního leasingu se z výzkumu ukázal fakt, že jen 13 % prodejců se aktivně zajímalo o životní situaci zákazníka. Tento údaj můžeme považovat za alarmující, a to nejen při zmíněném průzkumu. Zejména při prvním kontaktu se zákazníkem by měl prodejce o něm zjistit co nejvíce informací, které ho dokážou úspěšně nasměrovat k ideální možné volbě vozidla či financování, a tím pádem i k naprosté spokojenosti zákazníka.
Dalším podstatným zjištěním je, že jen 30 % prodejců nabídlo operativní leasing spontánně, což souvisí s tím, že informovanost prodejců o nabídce operativního leasingu byla velmi slabá.
Při sestavování konkrétní nabídky operativního leasingu se prodejci nejvíce zajímali o představu délky nájemného (87 % prodejců) a na požadavky ohledně pojištění vozu (48 % prodejců).
V rámci průzkumu zaměřeného na leasing zákazníci nejčastěji odcházeli ze showroomu s pozitivně-pasivními emocemi, což znamená, že návštěva splnila jejich očekávání. Důvodem byla hlavně přátelskost a ochota prodejce, pocit pasivity má na svědomí fakt, že nabídku často nebylo možné vytvořit na místě. Na druhou stranu chyběl silnější pozitivní moment, který by zákazníky nadchl a způsobil například to, že by prodejce a možnost uzavření leasingu doporučili i svým známým a přátelům.