Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Podle Allianz pojišťovny nejčastěji bourají motoristé středního věku, nejvíce však mladíci

Allianz pojišťovna, která začátkem března oznámila, že 68 procentům motoristů zlevňuje povinné ručení v důsledku přísného dodržování bonusů a malusů, má v databázi pojistných událostí za uplynulé tři roky také zhruba 900 řidičů, kteří svým vozidlem způsobili minimálně čtyři pojistné události. Primát patří 49letému muži, který zavinil 20 pojistných událostí za 1,4 milionu korun. Mezi jeho „oběti“ patří vozidla, ploty, ale i zpětná zrcátka zaparkovaných automobilů.. O další nelichotivá místa se dělí dva senioři (jeden dokonce již osmdesátiletý) a dva čtyřicátníci. Zajímavé je, že na jedné z předních pozic figuruje pouze jediná žena.

Mezi často bourající se řadí nejen mladíci, ale i senioři, například pětice osmdesátníků způsobila dohromady 25 karambolů. Nedá se ovšem říci, že částky, které byly z jejich povinného ručení vyplaceny, byly vždy jen symbolické. Odvíjely se od stáří a hodnoty jimi nabouraných vozidel a ty byly různorodé – od téměř 30letých škodovek až po nejnovější model Land Roveru. Nejčastější příčinou nehody bylo poškození jiného vozu při parkování – správný odhad s přibývajícím věkem ubývá.

„Pokud bychom se na nehody podívali podle výše celkových nákladů, tak těmi nejnákladnějšími jsou škody na zdraví a v konečném součtu vždy hrají zásadní roli vyplácené renty zraněným. Škod přesahujících částku jednoho milionu korun bylo jen z povinného ručení v uplynulých třech letech likvidováno téměř sto,“ říká Pavel Novotný, ředitel úseku likvidace majetkového pojištění Allianz a dodává:„Ta nejdražší se mezi individuálními klienty stala před třemi lety a náklady na pojistné plnění zatím dosáhly 27 milionů korun. Viníkem byl mladý řidič Škody Felicie, za jejíž povinné ručení ročně zaplatil zhruba 2 tisíce korun. Na aktuálně vyčíslené odškodnění by se muselo „složit“ se svým pojistným minimálně13,5 tisíce majitelů vozidel stejné kubatury, ale pouze těch, kteří neměli žádnou škodu.“ Ve světě ale nejsou výjimkou ani škody, čítající mnoho desítek milionů korun. I v oblasti firemních zákazníků eviduje Allianz několik podobně nákladných škod.

I ve skupině drahých škod se vyskytují senioři nad 80 let – celkem 32 těchto řidičů způsobilo škody za více 97 milionů korun. Stejnou bilanci mají i dvacetiletí a mladší – 34 řidičů se podílelo na náhradě za bezmála 100 milionů. Mezi nebezpečnými motoristy jsou převáženě muži, jen zhruba každá desátá nehoda připadá na vrub řidičky.

Automobilovým hříšníkem havarijního pojištění se s nejvyšší četností i výší škod stal majitel dvou vozidel, který v krátkém čase nahlásil 5 pojistných událostí se škodami v součtu za téměř 4 milionu korun. Někteří z hříšníků však nejsou nezkušenými či roztržitými řidiči se smůlou v patách, ale mnohdy i potenciálními podvodníky. Právě na často se opakující hříchy se speciálně zaměřuje pozornost detektivů Allianz pojišťovny.

Na druhou stranu většina klientů Allianz pojišťovny je z těch opatrných a jezdících bezpečně – vždyť více než 68 % z nich uplatňuje ze svého pojištění ten nejvyšší možný bonus a nemusí mít tudíž sebemenší obavy ze zdražení svého autopojištění. Právě naopak, od března snížila Allianz pojišťovna plošně ceny povinného ručení pro dobré řidiče o 10 – 25 % a tyto řidiče chce i do budoucna cenově zvýhodňovat.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP