Pojišťovna Allianz každý rok eviduje během letních měsíců zhruba pět a půl tisíce dopravních nehod, celková škoda dosahuje asi 370 milionů korun. Klasicky jde o případy, kdy je na vině nedostatečná pozornost věnovaná řízení, která je důsledkem prázdninové euforie, příjemného počasí, případně také únavy.
Opatrnosti není nikdy dost, a to zvláště na tuzemských komunikacích
V posledních dvou letech nahlásili klienti Allianz za období července a srpna takřka stejný počet dopravních nehod. Zatímco za rok 2016 došlo k celkem 5657 nehodám, v loňském roce jich bylo 5517. Průměrné pojistné plnění činí 65 tisíc korun, byly to hlavně menší nehody, které nevzešly z agresivity za volantem, jako spíše z nedostatečné pozornosti řidičů.
A jak si počínat, když k nehodě dojde? Klienti Allianz pojišťovny by měli neprodleně kontaktovat asistenční službu, která poskytne základní rady a dokáže i zavolat náhradní vozidlo. Základní pomoc je k dispozici u povinného ručení do třítisícové výše. Pokud si motorista sjedná i havarijní pojištění, asistence pokryje služby až do hodnoty šesti tisíc korun. Jde sice o vyšší limit, ale v případě nehody se dá počítat i s příjezdem asistenční služby. V takových případech, zvláště dojde-li k nim v zahraničí, je namístě rozšířená asistence – už jen pro klid duše.