
Ušlá pneumatika, vyprázdněná nádrž, vybitá autobaterie, ale třeba i ztracené klíčky od vozu. Prakticky každého motoristu potkají na cestách podobné problémy. Řada z nich ale netuší, jak se k podobné věci co nejlépe postavit. Důležité je zachovat chladnou hlavu a požádat neprodleně o pomoc asistenční službu své pojišťovny. S čím může být nápomocná a jak tyto služby při sjednávání pojistky ideálně nastavit?
Asistenční služby jsou prakticky pokaždé součástí povinného ručení
Možná, že to část řidičů ani neví, ale asistenční služby jsou běžnou součástí povinného ručení nebo havarijního pojištění. Při potížích na cestách je nutné kontaktovat tuto službu co nejdříve, a to nejen během nehody, ale i v případě technických potíží. Rozsah těchto služeb je však u každé pojistky stanoven individuálně, totéž platí pro pojistné limity.
Pokud se chystáte zanedlouho uzavřít smlouvu o povinném ručení nebo třeba přecházíte od jedné pojišťovny ke druhé, je třeba si dobře promyslet detaily. Jak často vůz vlastně využíváte? Kdo jezdí relativně častěji i do ciziny nebo máte poruchový vůz, měl by si ve vlastním zájmu navolit širší rozsah asistence. Stovky kilometrů každý týden rozhodně zvyšují pravděpodobnost nehody nebo poruchy na vozidle, ať už je řidičem vlastně kdokoliv.
Základní asistenční služby rovná se doplnění paliva na cestách, nastartování vozidla skrze startovací kabely nebo výměna poškozených pneumatik. V případě problémů je nutné neprodleně kontaktovat asistenční služby, neopravitelné vozidlo se musí odtáhnout co nejdříve. Nadstandard pro asistenční služby je povětšinou odtah vozidla do autorizovaného servisu, úhrada cestovného nebo zapůjčení náhradního vozu, ale také poskytnutí náhradního ubytování. Podobné trable mohou přijít i na cestách v zahraničí. Například Slavia pojišťovna přináší nově Jubilejní balíček s asistenčními službami v rozsahu Premium. Zapůjčení náhradního vozu až na pět dnů nebo úhrada cestovného s desetitisícovým limitem, to vše je zde dostupné.