Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Průzkum Sberbank CZ dokládá jasně – Češi se nebojí půjčovat si, a to ani na vzdělání potomků

Jak ukazuje aktuální průzkum vypracovaný agenturou Response Now exkluzivně pro Sberbank CZ, Češi se nebrání půjčkám, pokud k tomu mají skutečně racionální důvody. Pro 94 procent respondentů je půjčka zcela běžná věc. Kromě toho, že si lidé rádi půjčí na automobil, dopřejí také touto cestou vyšší vzdělání svým dětem.

Proč si vlastně Češi půjčují? Většinou z velmi rozumných příčin

Jaké uvádějí lidé důvody, proč by si chtěli půjčit? Asi polovina by ráda vložila finanční prostředky do vzdělání svého (16 %) nebo svých dětí (32 %). Velká většina dotázaných (68 %) má zcela jasno v tom, proč si půjčit peníze. Jednoznačnou představu mají hlavně mladí lidé mezi 18 a 29 lety (80 %) a také vysokoškolsky vzdělaní (82 %). V knize přání se nejčastěji objevuje půjčka na auto (40 %), vzdělání potomků nebo velké elektro (shodně 32 %).

Pokud Češi potřebují peníze, nejprve se zkouší dohodnout na půjčce s příbuznými – alespoň to jasně ukazuje zmíněný průzkum, tuto možnost označilo 64 procent respondentů. Na druhém místě je banka, u které mají žadatelé svůj osobní účet, zde se informuje o možnostech půjčky rovná čtvrtina lidí. A kolik by si čeští zájemci chtěli půjčit? To je přímo odvislé od věkové struktury žadatelů, svou roli hrají i příjmy a dosažené vzdělání. Průměrná částka, jíž si Češi půjčí bez nejmenších obav, je 160 tisíc korun. Méně by si půjčili senioři, větší částku by rádi vysokoškoláci s vyššími příjmy.

Češi mají se světem půjček spojeny někdy i negativní pocity – plných dvacet procent dotázaných se za půjčku dokonce stydí. 41 procent respondentů by informaci o tom, že si vzali půjčku, nejraději zatajili v práci, 30 procent pak před přáteli. Pokud jde ale o dlouhodobého životního partnera, zde by výši půjčky oznámilo devět z deseti Čechů. Tři čtvrtiny Čechů by pak projevilo v tomto směru upřímnost i vůči dětem nebo rodičům.



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky