Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Zájem rodičů o finanční produkty pro děti letos před Vánocemi neroste

Přestože většina bankovních institucí na tuzemském trhu letos nabízí zvýhodněné finanční produkty pro děti, neregistrují o ně před Vánocemi výraznější zájem. Rodiče dávají přednost spíše tradičním produktům, se kterými mají osobní zkušenosti.

Mezi nejčastější formy spoření v souvislosti s potomky se podle finančních poradců řadí investiční pojištění a stavební spoření.

Na tuzemském trhu je aktuálně dostupné velké množství zvýhodněných finančních produktů určených pro děti od narození až do 18 let věku. Finanční ústavy rodiče lákají na bezplatné vedení účtu, vysoké zhodnocení finančních prostředků či na různé dárky, zvláště pak v podobě plyšových hraček. Přesto však rodiče podle finančních poradců ukládají finance určené dětem nejčastěji na vlastní spořicí účty, na stavební spoření nebo svým potomkům zřizují dlouhodobé investiční životní pojištění.

„Ve většině případů jsou finanční produkty pro děti výhodnější než standardní konta. Lidé ale nechtějí spravovat více účtů, proto dětem nezřizují vlastní konta, ale peníze jim spoří jinou cestou,“ uvedl Tomáš Knebl, generální ředitel poradenské společnosti Rentia. „Dlouhodobě zaznamenáváme nejvyšší zájem o investiční pojištění, kdy je dítě zabezpečeno nejen pro případ úrazu, ale i smrti rodičů. Po uplynutí stanovené doby potom uspořená částka přechází na dítě,“ dodal Knebl.

Zájem o dětské finanční produkty je v průběhu celého roku stabilní a bankovní instituce neregistrují výrazné výkyvy v poptávce. Češi tak nepořizují svým potomkům juniorská konta jako vánoční dárky, bankám totiž v období před Vánocemi neroste poptávka po těchto finančních produktech.

„Přestože jsou dětská konta či dětská životní pojištění určitě vhodným dárkem pod vánoční stromeček, letos před Vánocemi jsme o tyto produkty nezaznamenali zvýšený zájem,“ sdělil Michal Teubner z Komerční banky. „O dětské finanční produkty však bývá největší zájem na počátku léta, tedy před vysvědčením a také na začátku školního roku,“ podotkl Tomáš Kofroň, tiskový mluvčí Raiffeisenbank, s tím, že v období Vánoc tradičně roste poptávka spíše po spotřebitelských úvěrech.

Odborníci se shodují, že zřízením vlastního konta se dítě starší osmi let především naučí správně hospodařit s vlastními penězi. Děti si tak navíc již v útlém věku osvojí základní finanční úkony, které jsou dnes již součástí sociální gramotnosti. „Díky juniorskému osobnímu účtu se děti naučí, jak využívat platební kartu a jak nakládat se svěřenými penězi. Účet navíc může být nastaven na míru věku a potřebám dítěte a dispozice k němu má také zákonný zástupce dítěte, který tak získá kontrolu nad jeho hospodařením,“ zdůraznil Jan Holinka z České spořitelny.

– red –



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing Spoření na penzi v novém kabátě

marketing VÚB, jedna z největších bank na Slovensku, přichází do Česka se spořením bez limitů. Nabídne aktuálně jeden z nejvyšších úroků na trhu 6,15 % p.a. a úročení vkladů na denní bázi

marketing Hello bank! má nejlepší spořicí účet roku 2O2O

marketing ČSOB a Poštovní spořitelna zvýhodňují termínované vklady, úroky činí až 1,4 %

marketing Chytřejší spoření od ING je zpět, vrací se i dvouprocentní roční sazba

marketing ČSOB přinese atraktivnější úroky na spořicích účtech

marketing Spořicí účet Creditas bude mít nově úročení dvě procenta ročně