Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Auto je rozšířeným zaměstnaneckým benefitem, někde je možné zvolit i značku

Dnešní nízká nezaměstnanost nutí firmy více si považovat svých zaměstnanců, automobil je proto obvyklé zvýhodnění navíc k pobíranému platu. „Auto představuje jeden z nejoblíbenějších zaměstnaneckých benefitů, jelikož jeho finanční přínos pro zaměstnance je velmi vysoký.

Platí to už dlouhou dobu a nelze očekávat, že by se to změnilo,“ dodává k celé věci Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu.

Letí zejména vozy střední a nižší střední třídy

Klasickým firemním benefitem v ČR jsou hlavně automobily nižší střední a střední třídy. Špičkou je v tomto ohledu hlavně Škoda Octavia, u manažerů jsou oblíbené modely Škoda Superb a Volkswagen Passat. U nejvyššího vedení jednotlivých firem je často k vidění německý trojlístek – Audi, BMW a Mercedes.

Někdy je auto pro zaměstnance takzvaným „čistým“ benefitem – a sice tehdy, když jej zaměstnanec přímo nevyužije k výkonu své pracovní činnosti. Obchodní zástupci firem naopak auto využívají prakticky každý den a jako benefit mohou s vozem jezdit i soukromě. „Při používání auta k soukromým účelům zpravidla zaměstnanec tyto cesty vykazuje. Zaměstnavatel přitom určuje, kolik zaplatí za jeden ujetý kilometr. Pokrývají se tím náklady na palivo, další výdaje obvykle zaměstnanec se služebním vozem nemívá,“ vysvětluje Tomáš Surka. Využití služebního automobilu se rovněž promítá do příjmu zaměstnance, skrze což se navyšují odvody pro státní kasu.

Existují firmy, kde si mohou zaměstnanci typ vozu vybrat zcela podle svého gusta, ale i takové, kde je to přesně opačně. Velké firmy někdy o podobných věcech nechávají své zaměstnance přímo hlasovat, je připraveno hned několik možností. Vyšší manažerské pozice pak mají připraven určitý rozpočet a zaměstnanec si vybere vůz přesně na míru podle představ.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?