Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Klienti Pojišťovny České spořitelny mohou čekat daňovou úlevu díky životnímu pojištění

Pojišťovna České spořitelny odeslala v lednu klientům potvrzení o tom, že mají zaplacené životní pojištění. Tento dokument se může využít k daňové úlevě, na daních tak mohou v úhrnu ušetřit až 217 milionů korun.

Více než 400 tisíc potvrzení je připraveno

Za rok 2016 připravila Pojišťovna České spořitelny více než čtyři sta tisíc potvrzení. „Každý z klientů, jehož smlouva splňuje zákonné podmínky pro daňové zvýhodnění, si může od daňového základu odečíst až 12 tisíc korun a získat tak od státu až 1800 korun na daních zpět,“ říká Petr Procházka, ředitel úseku řízení produktů Pojišťovny České spořitelny. A kdo si mohl od daňového základu odečíst svou životní pojistku? Šlo o naprostou většinu klientů této pojišťovny, průměrná výše pojistného za minulý rok, o níž si klienti mohou ponížit daňový základ, činí tři a půl tisíce korun.

Na daňový odpočet ve výši až dvanáct tisícovek dosáhne každý, kdo splní zákonné podmínky. Pojistka totiž musí být sjednána nejméně na pětileté období, pojistné je hrazené pro případ smrti nebo dožití, výplata peněz je pak dohodnuta nejdříve tehdy, když pojištěný dosáhne šedesátky. Zákon se upravil i od ledna 2015, kdy neumožní mimořádné výběry peněžní hotovosti.

Od letošního roku se maximální možný odpočet zdvojnásobil, a to až na 24 tisíc korun. Při daňovém vyúčtování za rok 2017 tak mohou klienti uspořit až celých 3600 korun. Na smlouvu o životním pojištění, která splní zákonné podmínky pro daňové úlevy, může přispět i zaměstnavatel. Tento příspěvek je ze zákona osvobozen od sociálního a zdravotního pojištění. Od začátku roku 2017 je tento příspěvek už celých padesát tisíc korun ročně (dříve pak mohlo jít o maximálně třicetitisícovou položku).



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP