Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Počet asistencí pro cestovní pojištění v portfoliu EA dvojnásobně vzrostl

Společnost Europ Assistance, s.r.o., připravila report asistenčních úkonů za rok 2010, jehož součástí jsou aktualizovaná doporučení a pro následující letní sezónu 2011. Europ Assistance poskytla klientům služby asistence celkem ve 47 000 případech, přičemž 17 836 z nich bylo realizováno v rámci cestovního pojištění. Nejvyšší náklady na jednu pojistnou událost v daném segmentu činily 2 615 000 Kč.

Ve sledovaném portfoliu byl zaznamenán vyšší počet složitých pojistných událostí typu hospitalizace a repatriace, stoupl i počet událostí ve vzdálených destinacích. Pro české občany zasahovala Europ Assistance ve 123 zemích světa. Nejvyšší částka uhrazená asistenční službou za hospitalizaci byla 1 100 000 Kč a za repatriaci zpět do České republiky to bylo 2 100 000 Kč. V roce 2010 náklady na jednu pojistnou událost hrazenou asistenční službou činily 9 000 Kč. Tyto náklady byly za klienty přímo uhrazeny Europ Assistance danému poskytovateli lékařské péče. Pro klienta tak bylo ošetření provedeno „bezplatně“ v rámci konkrétního sjednaného cestovního pojištění.

„Pravidelně před letní turistickou sezónou upozorňujeme na potřebu vhodného cestovního pojištění do zahraničí a nejinak je tomu i nyní. Dobré pojistné a asistenční krytí je aktuální pro případ jakékoliv zdravotní komplikace. V letošním roce bych velice rád poukázal i na asistenční služby pro klienty mimo rámec pojistných událostí. V minulých měsících tak stoupla hodnota asistenčních informačních služeb v různých nestandardních situacích, například při nepokojích v Egyptě, v severní Africe jako takové, při nestabilní situaci v Řecku či při přírodních katastrofách jako byl výbuch sopky na Islandu nebo zemětřesení v Japonsku,“ říká Vladimír Fuchs, generální ředitel Europ Assistance.

V návaznosti na zkušenosti z loňského roku by se klienti měli informovat o politické stabilitě dané destinace a zvážit, zda se vyplatí riskovat případný náhlý návrat. Před vycestováním je nutné ověřit si podmínky zájezdu pro danou situaci, pojištění storna zájezdu i výluky z pojištění. Celkově stále platí, že je třeba sjednat si cestovní pojištění, ověřit si stávající rozsahy plnění například u bankovních karet, a připojistit se na rizikové sportovní aktivity, které klienti plánují v průběhu dovolené.

Příčiny zásahů
V sezóně 2010 se nejčastější příčinou poskytnutí asistence z léčebných výloh staly potíže trávicího traktu. Ve většině případů se jednalo o akutní záněty žaludku a střev. Nárůst u této kategorie ve srovnání s rokem 2009 byl téměř 60 %. Druhou nejčastější příčinou zásahu asistenční služby byly úrazy všech typů, od drobných poranění, odřenin, řezných ran až po vážná polytraumata spojená s úrazy vnitřních orgánů. V této kategorii narostly počty případů o 100 %. Na třetím místě jsou infekce dýchacích cest a uší, nejčastěji se jednalo o nachlazení, angíny, záněty středouší, ale i vážné zápaly plic. Tyto pojistné události narostly o 59 %.

Mezi nejčastěji využívané služby patřila asistence informačního charakteru, kde asistenční služba klientům radí, jak obecně postupovat při vzniku pojistné události, podává informace o platnosti pojištění a jeho rozsahu. Klienti dostávají také informace z oblasti předcestovní asistence o bezpečnostní situaci ve vybrané destinaci, o zdravotních rizicích, nutných dokladech, či způsobu řešení náhlé události spojené například s již komentovanými nepokoji v dané destinaci. Informační dotazy jsou často spojeny i s tématem potenciální insolvence cestovní kanceláře či tour operátora.

Věk klientů
Průměrný věk klientů se pohyboval kolem 24 let, což je o 3 roky méně než v minulém roce. Přes 50 % všech zásahů bylo poskytováno klientům ve věku od 20 do 45 let, 20 % dětem do 18 let věku. Nárůst zásahů byl ale zaznamenán i pro klienty seniorského věku.

Repatriace zpět do republiky
Nejčastější organizovanou přepravou pro klienty byl pozemí transport a většinou se jednalo o sanitku se zdravotnickým doprovodem. Třetina transportů byla zajištěna letecky a to v různých formách dle zdravotního stavu a potřeb klientů. Byly využívány standardní linky, které byly v případě potřeby doplněny o lůžko, extra sedadlo či zdravotnický doprovod. V jasně indikovaných případech byla provedena přeprava leteckým speciálem vybaveným lékařskými přístroji tak, aby mohl proběhnout transport i vážně nemocného pacienta.

Asistence dle destinací
První místo s nejvyšším počtem zásahů dle destinací opět, jako poslední tři roky, obsadil Egypt, následovaný Řeckem. V dalším pořadí jsou nově Bulharsko a Turecko, které předstihly Itálii a Rakousko.

V Egyptě významně převažují potíže zažívacího traktu spojené zejména s kvalitou pitné vody. V těchto destinacích lékaři Europ Assistance doporučují pít, ale také omývat si ruce, nádobí a čistit zuby v balené vodě. Rizikové jsou zejména nápoje z postmixu nebo led, který je vždy přidáván do nápojů v barech a restauracích.

V Řecku je třeba se připravit spíše na problémy s dýchacími cestami a pro náchylné klienty je nejlepší mít u sebe přímo léky pro jejich potlačení. Rizikem jsou výrazné a opakované změny teplot spojené s klimatizací v pokojích, restauracích a v letadlech. Problematickou může v Řecku být i infikovaná voda v bazénu. Klientům, kteří trpí na zvýšenou produkci ušního mazu lze doporučit před cestou preventivní výplach zvukovodů. Tato onemocnění provázejí i klienty cestující do Bulharska a Turecka.

Itálie a Rakousko jsou vyhledávanými destinacemi pro zimní sporty i letní turistiku, a tak přináší hlavně úrazy končetin, pohmožděniny a zlomeniny. Tato rizika lze snížit používáním ochranných pomůcek, jako jsou přilby či chrániče páteře. Využívat vhodné pomůcky a vybavení je třeba i při letních sportech – zejména při vysokohorské turistice jde o vhodnou obuv a oblečení, dále o přilby u cyklistů na horských kolech a o chrániče při in-line bruslení. V některých destinacích je použití cyklistických či zimních přileb povinné.

Společnost Europ Assistance registrovala za loňský rok v České republice celkem 2 100 000 klientů a 1 100 000 vozidel ve všech asistenčních programech, realizovala celkem 271 000 telefonických hovorů a provedla 47 000 asistenčních zásahů. V oblasti cestovní asistence realizovala celkem 17 836 zásahů, 1236 hospitalizací, 476 repatriací a zasahovala ve 123 zemích celého světa.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP