Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Životní pojištění: předepsané pojistné roste, pojištěných však ubývá

Obchodní výsledky členů České asociace pojišťoven (ČAP) za 1. pololetí letošního roku potvrdily přetrvávající zájem veřejnosti o investice do produktů životního pojištění, ale také úbytek životně pojištěných občanů. Stagnace v oblasti neživotního pojištění přetrvává a nadále oslabuje dynamiku růstu domácího pojistného trhu.

Na celkovém růstu předpisu v životním pojištění (+7,6 %) se opět podílelo výraznou měrou životní pojištění jednorázově placených produktů, zatímco předepsané pojistné u běžně placených produktů vzrostlo meziročně o pouhých 1,6 %. Výrazný nárůst je patrný u obchodní produkce smluv v životním pojištění, a to jak z pohledu předepsaného pojistného (+29,4 %), tak i počtu nově uzavřených smluv (+4,1 %). I přes více než půlmilionový nárůst nových pojistných smluv však poklesl jejich celkový počet meziročně o 0,7 %.

Neživotní pojištění je i ve druhém čtvrtletí pod hranicí stagnace (-1,9 %) zejména kvůli přetrvávajícím nízkým cenám v pojištění motorových vozidel. Zatímco objem předepsaného pojistného u pojištění odpovědnosti z provozu vozidla nadále klesá, přibylo meziročně více než 170 tisíc smluv (+2,6 %). „Motorista dnes zaplatí za pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v průměru o 13 % nižší pojistné, než tomu bylo v předkrizovém roce 2008, a to bez ohledu na rostoucí ceny automobilů i zvyšující se zájem řidičů o kvalitnější vozidla,“ upřesňuje Tomáš Síkora, výkonný ředitel ČAP.

Nejsilnější postavení na českém pojistném trhu si i po nezapočítání zákonných nesmluvních pojištění drží skupina VIG (Pojišťovna České spořitelny, a.s., Kooperativa pojišťovna, a.s. a Česká podnikatelská pojišťovna, a.s.) s 30,3 %, následována skupinou Generali PPF Holding (Generali pojišťovna a.s., Česká pojišťovna, a.s a Česká pojišťovna ZDRAVÍ a.s.) s 28,9 %. Jedničkou na trhu se z pohledu předepsaného pojistného opět stává Česká pojišťovna a.s.



Čtěte také

marketing Jak si správně nastavit životní pojištění

marketing Bojíte se, že vám odejde pračka či myčka? Které z domácích spotřebičů se dle statistik prodejců vyplatí pojistit?

marketing Co dělat, když vám přírodní živly poškodí majetek?

marketing Zhodnocení penzijního připojištění od ČSOB Penzijní společnosti dosáhlo 0,7 procent

marketing Tři otázky a odpovědi k tématu poškození a krádeže mobilního telefonu Odpovídá: Viktor Houška z BNP Paribas Cardif Pojišťovny

marketing Pojištění internetových rizik k účtu ve Smartbankingu na rok zdarma od skupiny ČSOB

marketing Pojištění pro domácí mazlíčky PetExpert je možné nově sjednat i na portálu ePojisteni.cz

marketing Podzimní kampaň s Domex+ od ČPP