O devět procentních bodů klesl podíl kosmetiky na celkových tržbách oproti situaci před čtyřmi lety. Naopak o pět procentních bodů posílil prodej léčiv. Vyplývá to z analýzy obchodních údajů internetové lékárny DocSimon.cz.
„Kosmetika je pro nás sice pořád nejvýznamnější produktovou kategorií, její podíl na celkových tržbách ale každoročně klesá,“ potvrzuje doktor Jan Bureš, šéf online lékárny.
V roce 2009 zajišťoval prodej kosmetiky 34 procent tržeb, o rok později 33 procent, v loňském roce už jen 29 procent a letos je to jen 25 procent celkového obratu. Všechna uváděná čísla srovnávají výsledky prvního pololetí daného roku. Druhou nejsilnější kategorií jsou doplňky stravy. Jejich význam během čtyř let vzrostl o pět procentních bodů: z 18 procent na nynějších 23 procent.
O pět procentních bodů posílila i kategorie léčiv: ze sedmnácti procent na letošních dvaadvacet procent.
Obrovský růst zaznamenala kategorie veterinárních doplňků stravy – v roce 2009 přinášela jen jednu dvacetinu tržeb, zatímco letos je její podíl již třináctiprocentní. „Zákazníci jasně oceňují, že jsme nabídku tohoto sortimentu postupně rozšířili,“ vysvětluje šéf lékárny. Naopak kategorie dětské výživy během čtyř let klesla o čtyři procentní body na dnešní čtyři procenta. Stagnuje prodej čajů, prostředků péče o chrup a také kategorie zdravotnických pomůcek.