Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Nákupy školních potřeb vrcholí, obchodní řetězce nabízejí slevy až 75 %

Nízký rozpočet domácností a první rok bez pastelkovného přidělávají rodičům před začátkem nového školního roku starosti. Hypermarkety a obchodní řetězce jim aktuálně nabízejí značné úspory – na školních potřebách lze v těchto dnech ušetřit od 7 do 75 %, průměrně přitom na každém zboží zlevnily 31 % z ceny. Největší slevy jsou na aktovky a výtvarné potřeby. Vyplynulo to z analýzy společnosti Česká distribuční, která se zaměřila na letákové slevové akce hypermarketů Interspar, Tesco a Albert.

Analýza ukázala, že průměrná sleva na školní potřeby činí 31 %. Konkrétní částka ušetřená díky slevovým akcím se pohybuje od jedné koruny ušetřené na menších položkách až po 790 Kč na školním batohu. Právě aktovky a školní batohy dosáhly největší průměrné slevy (sleva 42 %), následují je výtvarné potřeby (sleva 30 %) a sešity (sleva 29 %).

„Poptávka po školních potřebách kulminuje právě v posledních srpnových dnech. Slevy se pohybují zhruba na stejné úrovni jako loni, podle naší analýzy je průměrná sleva letos o dva procentní body vyšší než ve stejném období roku 2011, tedy 31 %. Z praxe víme, že lidé dnes nákup déle zvažují a pečlivě si vybírají obchod, kam pro něj zajdou. Pokud rodič správně nakombinuje slevové nabídky, kompletní výbavu pro prvňáčka může pořídit za zhruba 2 400 Kč, tedy o dva tisíce korun levněji, než by byla pořizovací cena před slevou,“ uvádí obchodní ředitelka České distribuční Michala Malčikovová.

Řetězce v rámci slevových akcí před začátkem školního roku zlevnily i vybrané počítačové vybavení jako tiskárny, wi-fi soupravy, fotoaparáty nebo mobilní telefony. Například na základním modelu elektronického tabletu mohou rodiče nyní ušetřit 1 000 Kč. „I když obchodníci zlevnili také počítačové vybavení, dětské oblečení nebo nábytek do dětského pokoje, nejvíce propagovaným sortimentem jsou právě psací potřeby, sešity a učební pomůcky,“ uzavírá Malčikovová.

Analýzu letákových slev provedla společnost Česká distribuční, která je největším distributorem reklamních letáků v Česku. Zdrojem informací byly letáky hypermarketů platné v období srpna a září 2012.



Čtěte také

marketing Sleva na paliva u OMV až do konce února: Členové věrnostního klubu mají každý litr paliva levnější až o 3 Kč

marketing Léto nemusí být drahé

marketing Při založení U konta od UniCredit Bank je možné získat bonus, tisícikoruna na nákup v Albertu

marketing Nový produkt společnosti E.ON Komplet plyn přináší výhodnější ceníky, ale také pravidelnou revizi plynového kotle

marketing Zákazníci E.ON mohou ušetřit až 19 % z ceny elektřiny i plynu

marketing Jak na Vánoce poradí Albert

marketing Aktuální ceny na trzích říkají „topte uhlím či zemním plynem“ vyplatí se to ale z dlouhodobého hlediska?

marketing SAZKAmobil uvádí zvýhodněnou Letní SIM kartu za 75 Kč