S počátkem října začala česko-slovenská agentura Sales House s.r.o. opět monitorovat výskyt akčních cen vybraných položek ve vzorovém spotřebním košíku. Porovnáme-li Česko vs. Slovensko, je patrné, že během října byl výskyt akčních cen vyšší na Slovensku, kde v průměru 17,5 % vybraných položek na řetězec bylo v akci, oproti 16 % v Česku. V ČR tento průměr jasně navýšily řetězce Tesco a Billa, které měly zhruba čtvrtinu sledovaných položek v akci. Na Slovensku všechny jasně předčil Kaufland s 26 % akčních položek. Nejvíce akční položkou v ČR byly dětské pleny Pampers Premium Care 4 Maxi 66 ks, které téměr v polovině (48 %) všech sledovaných řetězců byly v akci. Na Slovensku to byl pak Hubert sekt De Luxe demi sec 0,75l, který byl v akci téměř ze 40 %. Nejlépe jsme vzorový nákupní košík v Česku nakoupili v Bille, a to jak v akčních, tak běžných cenách. Na Slovensku pak v Bille v akčních cenách a v Kauflandu v běžných cenách.
V první polovině října na tom z hlediska nabídky akčních cen sledovaných výrobků v nákupním košíku byl nejhůře v ČR překvapivě Globus s pouhými 6 %. To se odrazilo i ve faktu, že oproti předchozím sledovaným období jsme zde v první polovině října pořídili i nejdražší nákup, a to v řádu několika stovek korun. Na Slovensku jsme pak nejdražší košík nakoupili v Hypernově, a to v porovnání jak u akčních, tak běžných cen.
nejlepší akční/běžná průměrná cena zahrnuta běžná cena výrobku, nebyl v daném období v akci
Monitorované řetězce ČR (počet návštěv): Albert (126), Globus (9), Tesco (70), Billa (89)
Monitorované řetězce SR (počet návštěv): Billa (56), Hypernova (11), Kaufland (34), Tesco (51)
Průzkum cen ve vybraném spotřebním košíku probíhal od 1. 10. 2013 do 15. 10. 2013 ve výše uvedených řetězcích.