Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Na čem Evropané nejvíce loni šetřili? Zábava a oblečení

Dvě třetiny Čechů se v loňském roce snažily omezit své výdaje. Z mezinárodního průzkumu ING Bank vyplývá, že téměř polovina Čechů šetřila na zábavě a volnočasových aktivitách (47 %), více než třetina pak na oblečení (38 %). Zbytek Evropanů je na tom podobně. Obyvatelé starého kontinentu omezovali výdaje ve většině ohledů častěji než Češi, o něco více než ve zbytku Evropy se u nás šetří pouze na jídle. Své výdaje nijak neomezilo 22 % Evropanů a 33 % Čechů.

„Téměř čtyři pětiny obyvatel starého kontinentu loni omezovaly své pravidelné výdaje. Je logické, že v těchto případech sahají nejdříve na ty zbytné a uskrovňují se hlavně ve volnočasových aktivitách a nákupu oblečení. Další významnou položkou, na které Evropané šetří, je dovolená,“ říká Libor Vaníček, ředitel retailového bankovnictví ING Bank, a pokračuje: „Češi výrazně méně než Evropané omezovali své investice do vylepšení stávajícího bydlení a také na již zmíněnou dovolenou, což může souviset s celkově nižšími výdaji na tyto potřeby. Na druhou stranu je znepokojující, že častěji než ostatní Evropané hledáme úspory při nákupu potravin.“

Tabulka č. 1 – Na čem Evropané nejvíce šetřili

ING Bank_nacemsesetri

Důvody omezování výdajů jsou různé. Pro někoho je to nižší rozpočet na domácnost nebo vyšší ceny, pro jiného přání vytvořit si finanční rezervu. V takovém případě, pokud se domácnostem podaří omezením výdajů ušetřit, doporučuje ING Bank jako odborník na spoření, uložit peníze na zvláštní, například spořicí účet. Jeho zřízení a vedení je zpravidla zdarma, peníze na něm se pravidelně zhodnocují, a přitom jsou stále k dispozici.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing Spoření na penzi v novém kabátě

marketing VÚB, jedna z největších bank na Slovensku, přichází do Česka se spořením bez limitů. Nabídne aktuálně jeden z nejvyšších úroků na trhu 6,15 % p.a. a úročení vkladů na denní bázi

marketing Hello bank! má nejlepší spořicí účet roku 2O2O

marketing ČSOB a Poštovní spořitelna zvýhodňují termínované vklady, úroky činí až 1,4 %

marketing Chytřejší spoření od ING je zpět, vrací se i dvouprocentní roční sazba

marketing ČSOB přinese atraktivnější úroky na spořicích účtech

marketing Spořicí účet Creditas bude mít nově úročení dvě procenta ročně