Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

ČBA: Ke konci dubna vzrostl meziročně objem bankovních úvěrů o více než 4 %

I když je česká ekonomika stále v recesi, meziroční dynamika růstu úvěrů zůstává na slušných pozitivních hodnotách (+4,1 %) a banky tak nadále podporují své klienty. Za mírným meziměsíčním poklesem objemu úvěrů stojí především snížení dynamiky růstu úvěrů nefinančním podnikům na 1,6 %, přičemž vliv má i nepříznivá situace ve stavebnictví.

Ostatní hlavní sektory – zpracovatelský průmysl, velko- a maloobchod a doprava a skladování – zaznamenaly růst v řádu jednotek procent. Pokles dynamiky je pak patrný také u nových úvěrů podnikům, což je dáno přetrvávající slabou poptávkou po investičních úvěrech.

„Objem úvěrů obyvatelstvu dále roste, konkrétně o 3,5 %. Tradičně se dařilo hypotečním úvěrům, jejichž objem stoupl ke konci dubna o 6,4 %. Zajímavý vývoj sledujeme již několik měsíců u spotřebitelských úvěrů – zatímco meziročně poklesl jejich celkový objem v portfoliích bank o 1,2 %, byl za první čtyři měsíce poskytnut meziročně o 21,6 % větší objem úvěrů nových. Důvodem jsou množící se konsolidace více úvěrů do jedné nové smlouvy,“ hodnotí aktuální statistiky Jan Matoušek, náměstek výkonného ředitele České bankovní asociace a dodává: „Domácnosti se mohly těšit z poklesu úrokových sazeb, mj. na absolutní historické minimum 3,46 %, u úvěrů na nákup bytových nemovitostí. Úrokové sazby u úvěrů nefinančním podniků stagnovaly také v blízkosti historických minimálních hodnot.“



Čtěte také

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing V nové kampani Cofidis představuje půjčku a konsolidaci s garancí RPSN

marketing Wüstenrot zafixuje úrokovou sazbu i na třicetileté období!

marketing Dva důležité dotazy kolem půjček a pojištění

marketing Creditas úročí vklady na spořícím účtu 1%

marketing Wüstenrot připravil ještě zajímavější nabídku bytovým družstvům a společenstvím vlastníků jednotek

marketing Fio banka tlačí dolů úroky u hypotečních úvěrů

marketing Provident naplnil podmínky pro zisk licence České národní banky