Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi jsou manekýni, co si potrpí na výprodeje

Ani kutilové, ani sportovci. Češi se hlavně rádi oblékají. Podle údajů ČSOB a Ery vydáme ročně za košile a sukně dvakrát tolik co za letenky či dovolenou a téměř třikrát více než za sportovní vybavení nebo nákupy v hobbymarketech.

1) Do nového se oblékáme po prázdninách
Pokud pomineme Vánoce, nejčastěji své platební karty v případě oblečení vytahujeme z peněženek začátkem podzimu. V době posezónních výprodejů nám výdaje rostou asi o 20 procent. „Jen v září loňského roku klienti Ery a ČSOB zaplatili za oděvy kartou téměř 450 milionů korun a provedli více než 410 tisíc transakcí,“ komentuje trend Jan Doubek, ředitel klientské komunikace Ery.
Průměrná platba v době podzimních výprodejů činí 1 120 Kč, více než 98 procent plateb kartou proběhne v kamenných obchodech. Pozitivní zprávou je, že tyto útraty zvládáme v rámci svých běžných výdajů a peníze si „nepůjčujeme“. Za oděvy platíme kreditkou jen zhruba v sedmi procentech případů.

Náš tip: K novému outfitu patří stylová Era Image karta s vlastním designem.

2) Cestování necháváme na poslední chvíli
Není překvapením, že za cestování nejvíce utrácíme v červenci a srpnu. Platby kartou za letenky nebo dovolenou, které zaplatíme přes internet nebo u cestovních kanceláří a agentur, rostou více než o 30 procent. Počet těchto transakcí oproti jiným měsícům stoupá zhruba o čtvrtinu. „Obliba last minute nákupů mezi Čechy neklesá. Například v loňském červenci a srpnu zaplatili držitelé Era platebních karet za cestování více než 78 miliónů korun. Zajímavé je, že lidé kupují dovolenou častěji v září než v červnu. A to zhruba o 15 procent,“ uvádí Jan Doubek. Segment cestování má relativně vyvážené platby kartou na internetu a v cestovních kancelářích či agenturách (42, respektive 58 procent).
Náš tip: Zapáleným cestovatelům se vyplatí sjednat si výhodné cestovní pojištění ke své platební kartě. Era nabízí i variantu Family, kdy jsou pojištěni i členové rodiny, kteří s klientem do zahraničí cestují.

hobby

3) Kutilové milují jaro, sportovci celý rok
Nemalé částky Češi utratí také za sportovní vybavení a nákupy v hobbymarketech. Obě skupiny ale mají odlišné nákupní chování. Sportovci utrácí v průběhu roku podobné sumy, jejich výdaje výrazněji rostou až o Vánocích. V průměru za jeden nákup utratí 1 430 korun, v prosinci je to 1 511 korun. Kutilové naopak mají žně mezi dubnem a červencem, kdy se uskuteční téměř 40 procent všech nákupů v hobbymarketech s průměrnou hodnotou 1 165 korun.

Náš tip: Kutilové, kteří mají v plánu větší investice do svého domu či zahrady, mohou využít speciální akci Ery, kdy od poloviny splácení nebudou platit žádné úroky. Stačí mít půjčku alespoň na tři roky a splácet ji včas.



Čtěte také

marketing Sleva na paliva u OMV až do konce února: Členové věrnostního klubu mají každý litr paliva levnější až o 3 Kč

marketing Léto nemusí být drahé

marketing Při založení U konta od UniCredit Bank je možné získat bonus, tisícikoruna na nákup v Albertu

marketing Nový produkt společnosti E.ON Komplet plyn přináší výhodnější ceníky, ale také pravidelnou revizi plynového kotle

marketing Zákazníci E.ON mohou ušetřit až 19 % z ceny elektřiny i plynu

marketing Jak na Vánoce poradí Albert

marketing Aktuální ceny na trzích říkají „topte uhlím či zemním plynem“ vyplatí se to ale z dlouhodobého hlediska?

marketing SAZKAmobil uvádí zvýhodněnou Letní SIM kartu za 75 Kč