Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Češi nejvíce utrácí na britských e-shopech

Již více než 30 procent z nákupů, kterou provedou čeští držitelé karet Visa na internetu, spadá na britské e-shopy, sedm procent na irské a pět procent na německé internetové obchodníky.

Zhruba 36 procent zůstává domácím e-shopům. „Jedním z důvodů vysoké obliby britských e-shopů je jejich bezpečnost, jednoduchost a rovněž pohodlnost nákupu. Lze říci, že mnoho Čechů se v současnosti již orientuje v nepřeberné nabídce internetových obchodníků a dává přednost těm ověřeným. Jedním ze znaků důvěryhodnosti e-shopu je logo Verified by Visa na jeho webových stránkách,“ vysvětluje regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko Marcel Gajdoš.

Platby Visa

Zdroj: transakce zpracované společností Visa Europe, září 2013

Naopak v České republice v rámci nakupování na internetu (e-commerce) nejraději utrácejí Slováci a Poláci. Ti, stejně jako Češi, na internetu stále nejraději nakupují elektroniku nebo oblečení. I v nákupním chování ale dochází k postupným změnám. Podle údajů Visa Europe totiž více roste počet placení kartou na internetu než částka, kterou Češi na internetu utratí. „Namísto elektroniky se přechází k levnějšímu zboží. Velký boom rovněž zažívá nákup takzvaného digitálního obsahu, jako jsou mobilní aplikace nebo hudba. Výraznou roli také sehrává široká nabídka slevových portálů,“ informuje Gajdoš.

E-commerce rok od roku sílí
Podíl nakupování přes internet (e-commerce) v porovnání s nakupováním v tradičních kamenných obchodech se rapidně zvyšuje. Loni kartou Visa u českých obchodníků zákazníci na internetu utratili přes 16 miliard korun, což znamená, že e-commerce se na celkových objemech nákupů kartou Visa podílí v České republice již 10 procenty. Počet transakcí kartou Visa v roce 2013 dosáhl 6.4 milionů, rok předtím 4.21 milionů a v roce 2011 2.9 milionů.
Podobným tempem by měl růst i letos, a to díky rozšiřování sítě prodejců, kteří umožňují platby online, a také využívání technologie 3D Secure ze strany těch, kteří karty vydávají. Dalšímu růstu e-commerce napomůžou i nové a inovativní technologie placení. Jednou z nich je služba V.me by Visa, která je založená na cloudovém řešení. „Člověk tak má jistotu jednoduchého, pohodlného a bezpečného placení, kdy mu pro placení stačí jen platební karta Visa, přihlašovací jméno a heslo. O vše ostatní se již postaráme my,“ říká Gajdoš. V současnosti době lze digitální peněženkou V.me by Visa platit ve čtyřech zemích: ve Francii, Španělsku, Polsku a ve Velké Británii.

Placení přes internet roste i díky stále většímu zájmu jednotlivých e-shopů obsluhovat i klenty mimo domací trh. Vedle toho také dokážou lépe kontrolovat tok plateb, které jsou mnohem rychlejší právě díky platbě kartou v porovnání třeba s dobírkou.



Čtěte také

marketing Skrze Karty dobré vůle ČSOB se v minulém roce vybraly více než tři miliony korun

marketing Creditas přichází s bezplatným výběrem z každého domácího i zahraničního bankomatu

marketing mKarta Svět v podání mBank znamená nejlevnější platby v cizině

marketing Fio banka startuje s bezkontaktní technologií na bankomatech

marketing Klienti skupiny ČSOB mohou v Chorvatsku hodně ušetřit, stačí jen platit kartou

marketing Raiffeisenbank dá svým kreditním kartám novou podobu

marketing Banka Creditas připravila platební kartu z ryzího zlata

marketing Visa rozdává odměny zákazníkům Albertu, stačí platit Visa kartou v průběhu letošních zimních olympijských her