Z interních dat společnosti Electro World vyplynulo, že Češi si při koupi nové elektroniky sjednávají stále častěji pojištění, které kromě prodloužené záruky kryje také náhodné či neočekávané poškození výrobku.
V Electro Worldu zaznamenávají nárůst uzavřených pojistek, v letních měsících dokonce až o 20 %. Interní průzkumu Electro Worldu dále ukázal, že nejčastěji Češi rozbíjí notebooky (10 % případů) či digitální fotoaparáty a kamery (také 10 %). Mobilní telefony pak tvoří přibližně 8 % nahlášených pojistných událostí. Nejčastějšími příčinami pojistných událostí jsou pád, voda a písek.
U televizí a velkých bílých spotřebičů evidují v Electro Worldu nejvíce pojistných událostí v době, kdy elektronice skončila záruční lhůta, a zákazníci tak pojistku uplatňují jako prodlouženou záruku. Naopak technické vymoženosti, například notebooky, tablety, fotoaparáty, kamery či mobily, jsou velice náchylné na poškození i během záruky a stát se jim může při běžném používání i na cestách cokoliv.
Z interního průzkumu Electro Worldu dále vyplynulo, že mezi nejčastější typy poškození u přenosné elektroniky patří jejich náhodný pád či polití a převážně v létě pak utopení nebo zanesení pískem. „Lidé si často neuvědomí, že právě tyto příčiny nekryje běžná záruka či jiné pojištění, například pojištění domácnosti. Zejména v létě, kdy mnoho z nás vyráží na dovolenou, bychom neměli kromě našeho zdraví zapomínat pojišťovat také elektroniku, kterou si bereme s sebou na cesty,“ říká Anna Rumianová, E-commerce a Service Manager CZ/SK ve společnosti Electro World.
Exkluzivní pojištění Happy Care lze uzavřít přímo v Electro Worldu při koupi jakéhokoliv produktu (vyjma příslušenství) podle typu na 6 – 60 měsíců. Pojištění kryje kromě prodloužené záruky také náhodné či neočekávané poškození výrobku, které zapříčinil zákazník. I v takovém případě je zboží v co nejkratší době, obvykle do 22 dnů od nahlášení, opraveno či vyměněno za produkt se stejnými či vyššími parametry.