Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Česká spořitelna vydala již více než 259 tisíc bezkontaktních platebních karet, klienti bezkontaktně zaplatili nákupy za více než 14 mil. Kč

Česká spořitelna vydala od října do ledna 2012 již více než 259 tisíc bezkontaktních platebních karet. Až 88 % všech debetních karet nově vydaných v tomto období bylo bezkontaktních. Klienti bezkontaktními kartami provedli téměř 40 tisíc transakcí v celkovém objemu 14 mil. Kč. Průměrná bezkontaktní transakce tak činila 360 Kč.

„Bezkontaktní platby v České republice už nejsou jen hudbou budoucnosti, ale staly se realitou. V lednu jsme rozšířili bezkontaktní terminály u dalších obchodníků, kterými jsou Cinema City a Česká lékárna. Během první poloviny tohoto roku navíc očekáváme daleko masivnější rozšíření bezkontaktních terminálů u obchodníků a tím pádem také výrazný nárůst počtu i objemu bezkontaktních transakcí,“ uvedl Miloslav Křečan, ředitel Kartového centra České spořitelny.

Bezkontaktně mohou nyní klienti platit v síti prodejen Spar ČOS, C&A, bauMax, v pražských prodejnách Kauflandu, v potravinách Flosman, knihách Dobrovský, Cinema City a Česká lékárna (dr. Max). V letošním roce pak Česká spořitelna předpokládá nasazení bezkontaktních terminálů např. i v prodejnách Penny market, BILLA, OBI, Datart, KIKA, Terno (Jednota), Neoluxor a dalších obchodech.

Bezkontaktní technologie umožňuje klientům platit kartou nákupy do 500 Kč bez nutnosti zadat PIN – tedy pouze přiložením karty do vzdálenosti 5 cm ke čtečce bezkontaktního terminálu. Nad tuto částku je možné bezkontaktně platit také, je ale třeba zadat PIN. Oproti kontaktní platbě je bezkontaktní platba rychlejší, jednodušší a pohodlnější. Bezkontaktní karty jsou bezpečné, mají stejnou úroveň ochrany jako standardní platební karty. Při bezkontaktní platbě navíc klient nevydá kartu z ruky, může tedy dohlížet na celou transakci. Pro zajištění větší ochrany proti zneužití karet může být klient jednou za čas při platbě požádán o vložení karty do terminálu a zadání PIN i při úhradě částek do 500 Kč. Toto opatření slouží jako potvrzení, že klient je skutečně držitelem karty, což snižuje možnost podvodu v případě, že mu kartu odcizí nebo ji ztratí.



Čtěte také

marketing Skrze Karty dobré vůle ČSOB se v minulém roce vybraly více než tři miliony korun

marketing Creditas přichází s bezplatným výběrem z každého domácího i zahraničního bankomatu

marketing mKarta Svět v podání mBank znamená nejlevnější platby v cizině

marketing Fio banka startuje s bezkontaktní technologií na bankomatech

marketing Klienti skupiny ČSOB mohou v Chorvatsku hodně ušetřit, stačí jen platit kartou

marketing Raiffeisenbank dá svým kreditním kartám novou podobu

marketing Banka Creditas připravila platební kartu z ryzího zlata

marketing Visa rozdává odměny zákazníkům Albertu, stačí platit Visa kartou v průběhu letošních zimních olympijských her