Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Čeští online zákazníci se mění, dobírka již není tak dominantní

Zajímavý a dlouho očekávaný vývoj v oblasti chování českých zákazníků při nákupu zboží a služeb na internetu potvrdila nová Studie platebních metod, kterou připravila Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Po letech dominance dobírky se zdá, že Češi začínají více důvěřovat on-line metodám, především platbě kartou.

Jak ukázal výzkum mezi zákazníky, dobírka jako nejčastěji používaná platební metoda průběžně klesá. Zatímco v roce 2010 ji preferovalo 44% internetových nakupujících, v roce 2013 je to 37% při nákupu zboží. Při nákupu služeb se jedná pouze o 8 % spotřebitelů. Tyto údaje jen potvrzují, co říkají i sami obchodníci. Dobírka je na ústupu, naopak velký rozmach zažívají platební karty, nejpoužívanější platební nástroj v zahraničí. V roce 2010 nejčastěji platilo v e-shopech kartou pouze 8% nakupujících, letos je to již 22%. A to téměř shodně jak při nákupu zboží, tak i služeb.

„Rozmach jiných forem placení, než je dobírka, je zapříčiněn několika faktory. Především je to větší zkušenost a důvěra nakupujících k prověřeným e-shopům. Po opakovaných úspěšných nákupech už se zákazníci nebojí, že přijdou o svá citlivá data a online platby jsou jednoznačně komfortnější než dobírka. Dále je pak důležitá také šíře nabízených platebních metod a jejich důvěryhodní poskytovatelé. Pozitivní zkušenosti jsou ovšem klíčové,“ komentuje výsledky studie výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

APEK Studie platebních metod 2013 dále ukazuje, že významná část zákazníků (37%) volí stále stejný způsob platby bez ohledu na výši ceny nákupu. Že má hodnota celého nákupu na výběr platební metody významný vliv oproti tomu uvádí 24% nakupujících. Zajímavé také je, že v případě, kdy zákazník touží po vybraném zboží co nejrychleji, je ochoten zvolit alternativní metodu oproti svým zvyklostem. To potvrzuje 60 % spotřebitelů, z nich ovšem 28% volí takový přístup pouze u e-shopů, se kterými mají zkušenost.

„Především rychlost a také samozřejmě pohodlnost jsou bezesporu hlavními výhodami hovořícími pro využití online platebních metod,“ dodává Jan Vetyška.
Studie, která obsahuje mimo jiné rozsáhlý přehled všech nabízených platebních metod včetně informací o poplatcích či kontaktech na provozovatele, byla připravena primárně pro členy APEK. Zároveň je ovšem pro případné zájemce – nečleny k dispozici a o její distribuci se mohou informovat na webových stránkách www.apek.cz.



Čtěte také

marketing Sleva na paliva u OMV až do konce února: Členové věrnostního klubu mají každý litr paliva levnější až o 3 Kč

marketing Léto nemusí být drahé

marketing Při založení U konta od UniCredit Bank je možné získat bonus, tisícikoruna na nákup v Albertu

marketing Nový produkt společnosti E.ON Komplet plyn přináší výhodnější ceníky, ale také pravidelnou revizi plynového kotle

marketing Zákazníci E.ON mohou ušetřit až 19 % z ceny elektřiny i plynu

marketing Jak na Vánoce poradí Albert

marketing Aktuální ceny na trzích říkají „topte uhlím či zemním plynem“ vyplatí se to ale z dlouhodobého hlediska?

marketing SAZKAmobil uvádí zvýhodněnou Letní SIM kartu za 75 Kč