Nezávislý srovnávač cen Heureka.cz představil na základě chování nakupujících na internetu nejpoptávanější produkty roku 2011. Pět nejpopulárnějších výrobků roku bylo vyhlášeno ve 28 kategoriích, a to vždy podle vyhledávání, oblíbenosti a zájmu spotřebitelů. Mezi mobilními telefony byl v loňském roce největší zájem o model Samsung i9100 Galaxy S II, mezi notebooky o HP ProBook 4720s. Všechny typy televizorů, tedy 3D, LED i LCD, podle zájmu nakupujících ovládla značka Samsung. Nejvyhledávanějším parfémem roku 2011 se stal parfém značky Lanvin.
Žebříček byl sestaven podle počtu uživatelů, kteří o produkt projevili zájem v internetových obchodech, podle počtu nákupů v internetových obchodech a celkového hodnocení uživatelů. „Produkty, které se umístily na prvních pěti pozicích, vyhledávali nakupující většinou v průběhu celého roku. O některé zboží, jako například parfémy, fotoaparáty, mobilní telefony, hry nebo drobné elektrospotřebiče, byl větší zájem před Vánoci,“ říká Kamil Demuth, manažer portálu Heureka.cz. Nejpopulárnější produkty budou na Heurece označeny ikonou Produkt roku 2011.
Zkušenosti s nakupováním na internetu má více než 95 % uživatelů internetu a přibližně polovina všech obyvatel České republiky. Nejčastějším důvodem k nákupu na internetu je podle samotných uživatelů pohodlí nákupu, nižší ceny a širší sortiment ve srovnání s kamennými obchody.
Pořadatelem ankety Produkt roku je nákupní rádce Heureka.cz. Kromě ankety Produkt roku pořádá Heureka.cz také anketu ShopRoku, ve které uživatelé oceňují nejspolehlivější a nejpopulárnější e-shopy. Kompletní výsledky a další informace na www.produktroku.cz.