Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Hospodaření českých domácností: muži by šetřili hlavně na potravinách, ženy zase na zábavě

93 % českých manželských párů či partnerů přiznává, že si je vědomo možností, jak ušetřit více peněz ze společného rozpočtu. Muži a ženy však mají rozdílné názory na to, kde by bylo možné uspořit nejvíce. Podle mužů je největší prostor ušetřit na nákupu potravin, podle žen zejména na volnočasových aktivitách a zábavě.

Vyplývá to z nového průzkumu úvěrové společnosti Cofidis mezi 525 respondenty.

Zatímco nákup potravin považuje za oblast, kde je největší prostor ušetřit, více než čtvrtina mužů, stejný názor zastává jen 18 % žen. Podobně se zástupci obou pohlaví rozcházejí i v pohledu na útraty za koníčky, kulturu a jiné volnočasové aktivity. Výrazný prostor ušetřit zde vidí jen 14 % mužů, žen naopak přes 22 %.

Vedle potravin a zábavy vidí dále Češi největší prostor k úspoře v oblasti výdajů za dovolené (16 %), nákladů na bydlení (10 %), nákupu oblečení (9 %) a splátek úvěrů (8 %). U posledních dvou jmenovaných se přitom názory mužů a žen opět rozcházejí. Podle mužů je větší prostor ušetřit na splátkách půjček, očima žen spíše na nákupu oblečení.

Snahu ušetřit na nákupu potravin potvrzuje například obliba slevových akcí v obchodech, rostoucí zájem o dotace na nové kotle zase demonstruje úsilí o snížení nákladů na bydlení. Že hledají Češi cesty jak ušetřit i v oblasti úvěrů, potvrzuje vyjádření Cyrila Křůpaly, obchodního a marketingového ředitele společnosti Cofidis: „Manželské páry nebo partneři stále častěji zvažují tzv. partnerské půjčky, protože při sdílení úvěru mohou získat výhodnější podmínky a ušetřit. Podíl těchto půjček u nás aktuálně tvoří již více než 50 %.“

cofidis_graf

Naopak, příliš velký prostor pro úspory v rámci společného rozpočtu nevidí páry v oblasti dopravy (6 %) a ještě skeptičtější jsou v případě účtů za telefon nebo internet (necelých 5 %). Pouze 7 % dotázaných lidí žijících v páru uvedlo, že v rámci společného rozpočtu nevidí prostor pro úsporu v žádné oblasti.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing Spoření na penzi v novém kabátě

marketing VÚB, jedna z největších bank na Slovensku, přichází do Česka se spořením bez limitů. Nabídne aktuálně jeden z nejvyšších úroků na trhu 6,15 % p.a. a úročení vkladů na denní bázi

marketing Hello bank! má nejlepší spořicí účet roku 2O2O

marketing ČSOB a Poštovní spořitelna zvýhodňují termínované vklady, úroky činí až 1,4 %

marketing Chytřejší spoření od ING je zpět, vrací se i dvouprocentní roční sazba

marketing ČSOB přinese atraktivnější úroky na spořicích účtech

marketing Spořicí účet Creditas bude mít nově úročení dvě procenta ročně