Pohodlný let v současné době již neznamená jen velký prostor pro nohy a mírné turbulence. Mnoho cestujících očekává od leteckých společností širokou škálu služeb, mezi které patří například možnost odbavit se přes mobilní telefon, přístup k zábavě na palubě letadla, či nabídku speciálních druhů jídel. Nabídky leteckých společností se přitom liší jak v množství nabízených služeb, tak i v jejich kvalitě.
Internetový portál Aletenky.cz přináší přehledné srovnání čtyř hlavních služeb nabízených deseti leteckými společnostmi. Průzkum porovnává rozsah a kvalitu služeb nejčastěji využívaných aerolinek s nejvíce prodeji v ČR.
Speciální nabídka jídel na palubě
Když letadlo dosáhne požadované nadmořské výšky, začne personál rozdávat cestujícím menší občerstvení v podobě nápojů, v případě dlouhých letů také jídlo. Ne každý cestující jí vše, někteří mohou být vegetariáni, jiní alergici. Pouze některé letecké společnosti nabízí svým cestujícím výběr jídla dle jejich speciálních požadavků.
Zábava na palubě
Jednou z nejoblíbenějších aktivit na palubě letadla je sledování filmů. Cestující je mohou sledovat na malých obrazovkách zabudovaných v sedadlech před sebou, či na několika centrálních obrazovkách nad hlavami. Ne každá letecká společnost ovšem tento typ zábavy nabízí.
Použití mobilního telefonu na palubě
Možnost používat mobilní telefon v rámci hovorů na palubě letadel je spíše ojedinělá. Moc leteckých společností tuto službu nenabízí, a pokud ano, účtují si za ni vysoké finanční částky.
Check-in
Klasický způsob odbavení se na letištní přepážce je v dnešní době technologií již poměrně zastaralý. Čím dál více lidí volí pohodlnější způsob odbavení se prostřednictvím počítače či mobilního telefonu. Navíc jsou na většině letišť zřízeny samoobslužné automaty některých leteckých společností, které umožňují cestujícím rychlé odbavení přímo na místě.