Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Lupiči jsou mazaní. Okna představují téměř jistý lup

Majitelé vykradených domů nemusí vůbec postřehnout, že se jim někdo dostal do domu. Více jak osm z deseti vloupání se děje skrze nezabezpečené okno, které zloděj pomocí šroubováku do deseti vteřin vypáčí. Okna a dveře na terasu patří i podle policejních statistik mezi nejslabší místa domova. Výrobci oken na narůstající trend už začínají reagovat.

„Loupež přes nezabezpečené okno patří k nejjistějším a nejdrzejším způsobům, jak se dostat do rodinného domku nebo bytu v přízemí. Při tomto způsobu totiž lupiče nezastaví ani přítomnost spících majitelů přímo uvnitř. Jde totiž vůbec o jeden z nejtišších způsobů, jak vniknout dovnitř,“ vysvětluje Petr Hůlka z firmy Okna&Company, která se jako jedna z mála na Vysočině na bezpečnostní okna specializuje.

Výrobci jako spolupachatelé
Podle Hůlky si kupující stále ve velké míře neuvědomují, že dát několik stovek korun navíc za zabezpečení může ve finále zachránit nejen rodinný majetek, ale také psychickou pohodu majitele. Lidé se totiž jen těžko vyrovnávají s narušením soukromí, pokud jde o vloupání a odnášejí si z této zkušenosti dlouhodobé trauma. „V jednom konkrétním případě se maminka s dětmi na tři týdny odstěhovala k babičce, ve druhém chodil na noc, zatímco měl manžel noční směnu, hlídat otec investora rodinného domu“, líčí případy ze své praxe Hůlka. V současné době se tak výrobky, které neobsahují bezpečné kování a okenní kliky, snaží firmy omezovat.

„Odmítli jsme být spolupachateli loupeže jenom tím, že bychom našim klientům prodávali produkty, kterým sami nevěříme,“ dodává Hůlka. Podle něj je zabezpečení nutností nejen s ohledem na riziko loupeže, ale také kvůli malým dětem, kterým se obyčejné okno může především ve vyšších patrech stát nebezpečným.



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing S hypotékou je možná dobré si pospíšit ..

marketing Fio reaguje na změnu sazeb ČNB u hypotečních i splátkových úvěrů

marketing Dražší hypotéky uzavřené v posledních letech bude nyní možné velmi výhodně refinancovat. Zájemci ale mají čas jen do září

marketing Topná sezóna je tady. Analytici Kalkulátor.cz spočítali, kolik bude letos domácnosti stát

marketing Analýza: Co je výhodnější? Nemovitost si koupit, nebo pronajmout?

marketing Manželství a příjem z nájmu

marketing Kolik si lze přivydělat na úřadu práce?