Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

MasterIndex: Finanční situace třetiny českých domácností se za rok zhoršila, budoucnost však vidí optimisticky

Společnost MasterCard realizovala v březnu letošního roku výzkumné šetření nesoucí název MasterIndex. Z výsledků průzkumu vyplynulo, že české domácnosti hodnotí svou současnou finanční situaci jako horší než dříve, do budoucna ale očekávají její zlepšení. Většina dotázaných v současnosti pociťuje nárůst spotřebitelských cen, proto se do budoucna budou snažit ušetřit zejména na větších nákupech. Více než polovina Čechů přitom uvádí, že dnes dokáží ušetřit alespoň část svých příjmů. V březnu letošního roku si společnost MasterCard nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex. Výsledky průzkumu ukázaly, že 75 % domácností vnímá svou současnou finanční situaci jako stejnou nebo horší ve srovnání s předchozím rokem. Přesto vládne mezi českými domácnostmi pozitivní nálada, protože 71 % z nich věří, že za rok bude jejich situace stejná nebo lepší.

„Průzkum společnosti MasterCard ukazuje, že většina domácností smýšlí o své budoucnosti pozitivně. Téměř třetina, 29 % dotázaných věří, že bude jejich finanční situace za rok o něco či dokonce podstatně lepší než dnes. Dalších 42 % pak odhaduje, že z finančního hlediska na tom budou stejně jako v letošním roce,“ říká Brian Lang, generální ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Nejoptimističtější očekávání přitom projevují lidé ve věku od 18 – 29 let, lidé vysokoškolsky vzdělaní a lidé s měsíčním příjmem nad 30 000 Kč. „Bylo by zajímavé podívat se, jak se tato očekávání změní po květnových volbách do Poslanecké sněmovny,“ dodává Brian Lang.

Jak šetří české domácnosti
Až 53 % českých domácností v MasterIndexu uvádí, že se jim v současnosti daří šetřit alespoň nějakou část příjmů. Podíly těch, kteří s penězi nevycházejí, a jsou nuceni si půjčovat nebo sahat do svých finančních rezerv, jsou jen relativně malé (10 %), nikoliv však zanedbatelné.

– red –



Čtěte také

marketing Investice 2024? ..Možnosti a aktuální trendy

marketing Spoření na penzi v novém kabátě

marketing VÚB, jedna z největších bank na Slovensku, přichází do Česka se spořením bez limitů. Nabídne aktuálně jeden z nejvyšších úroků na trhu 6,15 % p.a. a úročení vkladů na denní bázi

marketing Hello bank! má nejlepší spořicí účet roku 2O2O

marketing ČSOB a Poštovní spořitelna zvýhodňují termínované vklady, úroky činí až 1,4 %

marketing Chytřejší spoření od ING je zpět, vrací se i dvouprocentní roční sazba

marketing ČSOB přinese atraktivnější úroky na spořicích účtech

marketing Spořicí účet Creditas bude mít nově úročení dvě procenta ročně