Menší společnosti využívají především neomezené tarify, ty velké si pak sjednávají individuální podmínky s maximálními úsporami. Vyplývá to z nejnovějších statistik nezávislé společnosti Tarifomat, které analyzují a srovnávají zákaznické chování menších a větších českých firem.
Podle odborníků však v případě přijetí navrhovaných změn zákona o telekomunikacích může dojít ze strany podniků k odmítnutí úvazku k vyšší spotřebě a jejich útrata tak může paradoxně klesat.
Nejvyšší měsíční vyúčtování firemního zákazníka společnosti Tarifomat dosahovalo výše 43 tisíc korun. Účet zahrnoval 24 SIM karet a firma využívala historické tarify s omezenými počty volných minut, bez datového tarifu. Menší firmy si dnes již proto podle odborníků sjednávají obvykle neomezené tarify se slevou, přičemž naprostá většina firemních tarifů obsahuje také data. Nejčastěji zaměstnavatelé svým zaměstnancům poskytují objem 1,5 GB, který pokryje měsíční potřebu přístupu k firemnímu emailu, potřebným informacím z internetu či GPS navigaci pro firemní cestování. Velké tuzemské firmy však mají podle expertů postavení na trhu s telekomunikacemi ještě odlišnější.
“Skutečně velké firmy jsou samy o sobě natolik silné, že jsou operátorovi spíše obchodním partnerem, než zákazníkem. V tomto postavení tedy mohou o tarifech a podmínkách vyjednávat jako rovný s rovným a tarify si mohou nastavovat individuálně tak, aby co nejvíce uspořily,” objasňuje Pavel Černoch ze společnosti Tarifomat, která srovnává nabídky mobilních operátorů fungujících na celém území ČR.”Aktuálně projednávané legislativní změny si však kladou za cíl toto partnerství narušit a postavení operátora významně posílit, zejména právě na úkor firemních zákazníků. Ačkoliv to operátoři vítají, mohou tím však paradoxně přijít o značné příjmy. Firemní zákazníci se totiž za nových podmínek nebudou chtít vázat k vyšší spotřebě, jako dosud, a útraty se budou snažit zcela minimalizovat,” doplňuje Černoch.