Rubriky


Náš tip





Newsletter

Přihlaste se k odběru zde.
 

Na nákup vánočních dárků v e-shopu zbývají poslední 3 dny, poté nebudou doručeny včas

Na on-line nákup dárků na internetu zbývají poslední dny. E-shopy s dobře zvládnutou logistikou garantují včasné doručení skladového zboží u objednávek učiněných nejpozději v pátek 20. prosince. Termín doručení však odborníci doporučují u konkrétního obchodníka ještě ověřit. Po pátku již bude zboží z e-shopů možné získat před Štědrým dnem jen v případě osobního odběru na pobočkách.

Řada Čechů nechává nákupy vánočních dárků opět na poslední chvíli. U nákupů v internetových obchodech by si však u prodejce měli ověřit termín doručení. Pokud nemají možnost si dárek vyzvednout na pobočce, při objednávkách po 18. prosinci by jim u některých prodejců nemusel být doručen včas. Na dobu doručení nemá vliv jen samotná přeprava, balíky je také třeba vyzvednout ve skladu, zabalit a připravit na odeslání.

„S nákupy na poslední chvíli počítáme a v předvánočním období posilujeme počet vozů. Například v loňském roce jsme doručili vůbec nejvíce balíků až 18. prosince. Standardně doručujeme zboží z e-shopů následující pracovní den po vyzvednutí u odesílatele. Zákazníci by ale měli počítat s tím, že může dojít k nějakému opoždění, které dopravce neovlivní,“ uvedl Aleš Vykydal z přepravní společnosti Geis, která doručuje zboží například z e-shopů Alza.cz, Slevomat nebo OKAY elektrospotřebiče. „Nadstandardní termín dodání nabízí e-shop OKAY, pro který jsme i logistickým partnerem, zaručuje včasné dodání pro objednávky přijaté nejpozději v neděli 22. prosince ve 12 hodin,“ dodává Vykydal. „Některé e-shopy s dobře zvládnutou logistikou garantují doručení do Vánoc i u zboží objednaného v pátek 20. prosince. Povětrnostní podmínky by letos podle předpovědí přepravu zásilek zkomplikovat neměly, přesto je bezpečnější objednat zboží raději dříve než poslední den,“ upozornil Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Podíl zákazníků nakupujících na internetu každoročně roste. V internetových obchodech letos podle údajů Asociace pro elektronickou komerci vánoční dárky nakoupí 75 % uživatelů internetu. Před Štědrým dnem hlásí většina e-shopů výrazný nárůst objednávek. Jejich počet významně převyšuje průměrné denní prodeje během zbytku roku.

„Množství objednávek letos před Vánoci vzrostlo více než dvojnásobně oproti průměrné poptávce v průběhu roku. Ve srovnání s loňským rokem u nás v předvánočním období nakoupilo o 24 % více zákazníků,“ řekl Josef Mech z předního internetového obchodu se sportovním vybavením SportObchod.cz. Stále více lidí nakupuje na Vánoce také dárkové certifikáty. Někteří obchodníci nabízejí možnost jejich zaslání na e-mail, takže je lze objednávat i poslední dny před Vánoci. „Prodej dárkových poukazů nám letos před Vánoci vzrostl o 60 % oproti běžné poptávce. Výrazný růst objednávek pozorujeme hlavně poslední dva týdny před Štědrým dnem. Zákazníkům nabízíme i možnost zaslat certifikát elektronickou poštou,“ sdělil Michal Tůma, marketingový ředitel cestovní agentury Invia.

Největší nápor objednávek v letošním roce zaznamenali internetoví prodejci v týdnu od 9. prosince. V tomto týdnu podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci činily celkové obraty tuzemských internetových obchodů více než 3 miliardy korun. Vůbec nejvíce objednávek v jeden den však učinili zákazníci v pondělí 16. prosince.

„Dne 16. prosince nám poptávka vzrostla dokonce o 242 % oproti běžnému dennímu prodeji. Byl to vůbec nejúspěšnější prodejní den v roce 2013,“ uvedl například ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz Radim Tlapák. Nápor objednávek 16. prosince potvrdil i Aleš Vykydal z přepravní společnosti Geis: „Objem přepravovaného zboží z e-shopů byl v tento den ještě o desítky procent vyšší, než je prosincový průměr. V prosinci přitom registrujeme trojnásobný zájem o přepravu balíků oproti zbytku roku.“



Čtěte také

marketing Sleva na paliva u OMV až do konce února: Členové věrnostního klubu mají každý litr paliva levnější až o 3 Kč

marketing Léto nemusí být drahé

marketing Při založení U konta od UniCredit Bank je možné získat bonus, tisícikoruna na nákup v Albertu

marketing Nový produkt společnosti E.ON Komplet plyn přináší výhodnější ceníky, ale také pravidelnou revizi plynového kotle

marketing Zákazníci E.ON mohou ušetřit až 19 % z ceny elektřiny i plynu

marketing Jak na Vánoce poradí Albert

marketing Aktuální ceny na trzích říkají „topte uhlím či zemním plynem“ vyplatí se to ale z dlouhodobého hlediska?

marketing SAZKAmobil uvádí zvýhodněnou Letní SIM kartu za 75 Kč